Gå till innehåll

Vågar inte lägga upp manus - gör ni?


Julpynt Film

Recommended Posts

Jag vet att detta är överdrivet men ja...är det bara jag som inte "vågar" lägga upp manus/synopsiser här på Voodoo? Ett har jag lagt upp, men det är jag inte så nöjd med. Men alla bra idéer. Vem som helst kan ju sno dem, eller hur? Jag har ju inget bevis på att det från början var min idé egentligen. Dock förlorar jag ju faktiskt på att inte lägga upp det heller, feedback är väldigt bra. Men man kan ju få kritik från andra håll också.

Är det någon annan här som sparar sina bästa idéer? Själv sitter jag på ett flertal riktigt bra.

 

Ha det bra! :)

 

PS. Flytta gärna den här tråden om den inte passar in i detta forum, men tyckte detta passade bra. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har lagt upp några manus här, och feedbacken är GULD värd. Många här är kunniga och duktiga på konstruktiv kritik. Ta vara på det!

(Jag har inte lagt upp något här på länge eftersom jag numera har andra kanaler för feedback.)

 

När du lägger upp ett manus blir det kopplat till datum och klockslag. Jag tror nog det räcker ganska långt som säkerhet (eftersom om någon snor ditt manus måste de kunna visa att de skrev det innan du).

 

Angående endast idéer bör du läsa lite om verkshöjd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag törs inte heller lägga upp på nätet! Önskar jag kunde, så jäkla speciella är inte mina manus : )

Men jag brukar tvinga alla kompisar att läsa medan jag sitter brevid och väntar.

 

Imorgon ska vi börja göra zombiefilm i högskolan, och alla ska lämna kritik på mitt manus....blir intressant.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte ska du vara rädd för att lägga upp manus på forumet. Tvärtom, att få feedback från andra människor är mycket värdefullt och hjälper till i processen.

 

Att någon kan ta din idé får dock alla leva med. Idéer kan aldrig skyddas, utan det är bara utförandet av dem. Och då är det bara verk som uppnår verkshöjd som är skyddade, som Simon W länkade till innan.

 

Om det skulle vara så att någon faktiskt tar ditt manus går Voodoo Film in som oberoende part för att garantera att manuset laddades upp det datumet som står i inlägget. I forumets långa historia har det aldrig hänt att vi behövt göra det, eller att någon kontaktat oss angående något upphovsrättsbrott.

 

Så jag tycker absolut du ska lägga upp ditt manus. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...