Gå till innehåll

Interlace problem i Encore CS5


nzafvscl

Recommended Posts

Jag sitter nu och bygger pa en dvd i Encore CS5. Det har ar forsta gangen jag ger mej in pa DVD authoring men jag

har ganska bra koll pa digital video och adobes programvaror sedan tidigare. Nu har dock nagra problem dykt upp.

 

DVD'n ska innehalla ett tiotal kortfilmer, de ar filmade i 720/1080p och samtliga har en framrate pa 25fps.

Nar jag spelar filmerna i QuickTime ar allt progressivt och vackert. Jag tror verkligen inte jag gor nagat galet

nar jag transcodar, PAL progressiv, men likforbannat far jag interlace effekter nar jag spelar upp skivan pa var lcd tv.

Det ar alltfran rander i rorlese till malaten text.

 

Allt material ar progressivt fran start sa det maste ju vara nagat som hander vid transcodingen eller uppspelningen. Kan sant har bero pa Tv'n eller DVDspelaren? Skulle nagon for sakerhets skull kunna skicka rekomenderade transcode installningar for hog kvalitet och progressiv bild.

 

Sen hoppas jag ni tillater att jag avslutar med en idiotfraga, men en DVD skiva ar vall varken progressiv eller interlaced fran start, det beror helt pa materialet man kor ut pa den. Inte sant?

 

Mycket tacksam for vagledning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...