Gå till innehåll

Köpa camera slider - vilken?


Ture_taskig

Recommended Posts

Har bestämt mig för att köpa en hyfsat rejäl camera slider för 2000:-, och frågan är kort och gott. Vilken ska jag köpa? Har ni någon att rekommendera? Den ska helst vara 1 meter (eller längre). Jag antar att man måste köpa till stativhuvud också, men om det finns någon där detta följer med så skulle det givetvis vara oerhört tacksamt. Jag har kollat runt lite på glidetrack.com och slidecamera.itway.pl, men det finns ju så mycket att välja bland. Så låt höra, vad har ni för tips?

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt råd är att bygga egen. Känner du nån som kan svetsa så är det inga problem. Har själv byggt en egen som kan förlängas till 6 m, och filma från 0.3 m upptill 4 m höjd. Självaste åkvagnen kan man montera stativ på, stativhuvuden med 3/8 gänga och stativhuvuden med 75 mm kula.

Hela bygget kostade runt 1500 kr och tog 2 dagar. Ritning kan delas vid intresse

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Gäst senatorpeppe

oldukca ilginc bir kac cevap verilmis, okumaya devam ediyorum. bittiÄŸinde ben de bir yorum yazarim artik...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...