Gå till innehåll

Rossa

Recommended Posts

Cool idé, bra framställt med det där donera systemet, verkligen lockande. Men hur hade ni tänkt med special effekterna, då jag tar förgivet att ''crewet'' hittar djuret. Effekter är dyra, och för en bra animation är väl priset lite över 20000 dollar, beroende på vem som gör det.

 

MVH

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar! Ja det är ett bra system Indegogo om man har en bra ide som man vill förverkliga.

Ja effekter kan kosta rätt mycket, men som tur är jobbar jag som inom film branschen med 3d och matte panintings så jag kan göra mycket av jobbet själv och jag har kompisar som kan hjälpa till för en liten peng. Hoppas att du vill hjälpa till och donera eller sprida ordet på facebook om den här filmen, det finns några knappar under videon på http://www.indiegogo.com/Expedition4514 som kan underlätta med det.

 

Tackar,

 

Fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, Jo att jobba med ämnet underlättar ju en hel del^^ Tycker det är ett riktigt intressant projekt, verkligen just att våga sig på detta. Kommer filmen vara på svenska eller engelska? Och du kan räkna med att jag donerar, hur mycket och när står oklart för tillfället, men självklart när det är en ''monster'' film ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det är något som jag har funderat på men nu så är projektet igång och det känns bra!

Filmen kommer vara på Engelska, vi filmar i Australien och vi kommer ha auditions här nere och jag tror det ger filmen möjligheter att spelas överallt utan några problem kan vara lättare att sälja den sen när man kommer till det.

Låter grymt! donera på, jag älskar monster filmer jag med och det här kommer bli än av dom bättre som har gjorts ;) jag försöker sprida ordet om det här filmen så mycket som jag kan så vi får dom rätta finanserna och så vi kan köra igång snart!

 

Här är en länk till en kort klipp från en av platserna vi vill filma på

http://vimeo.com/20421264

 

Ha det bra så länge!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena!

Tackar tackar, jag jobbar just nu med lite koncepts till filmen.

Här är en link till ett video klipp som visar lite hur det går till, det kommer mera det här är bara ett av koncepten som jag jobbar på http://vimeo.com/20555778

Så glöm inte bort att donera lite så vi kan göra den här coola filmen ;)

http://www.indiegogo.com/Expedition4514

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja effekter kan kosta rätt mycket, men som tur är jobbar jag som inom film branschen med 3d och matte panintings så jag kan göra mycket av jobbet själv och jag har kompisar som kan hjälpa till för en liten peng.

Spännande projekt. Men för att jobba med visuella effekter var piloten väldigt dåligt gjord, med video copilot rakt-av-kopia till texterna, och chromakeyning som inte alls såg bra ut trots svart och keps! tips till pitchfilmen, kanske visa hur mattepaintings kommer se ut, och vilken stil på filmen, referenser, och bilder med skådespelarna i miljön. Jag blev inte direkt övertygad att det kommer bli en bra film.

 

Men, det är iofs alltid sånna projekt som lyckas, om man slår ur underläge. hoppas ni får ihop pengar.

Länk till kommentar
Share on other sites

RobinsTaste: Tackar! jag har jobbat hårt den senaste tiden på det här projektet det är ju svårt när man är bara en killen just nu, men jag har fått massor av bra kritik för mitt pitch så jag har fått 2 killar från disney och en från dreamworks som vill göra lite animationer och post-production för filmen sen har jag några musik kompositörer som är villiga att jobba grattis en av dom är David Spear så det kan bli coolt! :)

 

Jag jobbar på lite mera 3D concepts som jag kommer posta snart!

Länk till kommentar
Share on other sites

amazon: Då köra vi på en lägre budget i stället, i vilket fall så kommer filmen bli gjord :) Men jag hoppas med eran hjälp så kan vi få ihop pengarna. Om alla som har kollat på min sida hade get $10 så skulle vi ha runt $30000 vid det här laget.

 

Här är en intressant koncept som jag har jobbat på för monstret i filmen

Länk till kommentar
Share on other sites

amazon: Då köra vi på en lägre budget i stället, i vilket fall så kommer filmen bli gjord :) Men jag hoppas med eran hjälp så kan vi få ihop pengarna. Om alla som har kollat på min sida hade get $10 så skulle vi ha runt $30000 vid det här laget.

 

Jag har kollat på din sida, och för att jag skulle vilja gå in med pengar i projektet vil jag gärna läsa manuset. Först då vet jag om projektet är genomlfrbart eller inte, om det håller alla 90 minuter. och först då kan jag relatera till de monster ni gör.

Så släng upp manuset här, det är ju manustråden. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...