Gå till innehåll

Manusprogram?


Mandork

Recommended Posts

Så vitt jag förstår så har ett antal av medlemmarna här på forumet kunskaper inom programmeringens ädla konst. Själv är jag rätt ny på området och har mestadels sysslat med Java, men what the hell.. Undrar nu om några här på forumet har lust att tillsammans göra ett manusprogram som vi kan distrubiera gratis på nätet. I ärlighetens namn ska jag väl också säga det att eftersom jag inte kan C eller C++ så kommer jag fungera som någon slags tyrannisk arbetsledare :)

Länk till kommentar
Share on other sites

VB är mycket simplare, och med det nya VB.NET så är det nu i full C++ klass. Jag är på, men isåfall behövs mer organisation och ett antal seriösa proggare (och gärna nåt chattrum... irc etc, forumet håller inte för det).

Länk till kommentar
Share on other sites

VB är ju enkelt, men det fungerar ju bara under Windows, vilket är en nackdel. Men om det är vad folk kan så är det ju såklart det som gäller.

 

Kan ju säga nu också att fler anmälningar inte behöver skickas. Pace meddelade att Frantic håller på med ett svenskt manusprogram (vet dock ej i vilket programmeringsspråk). Eventuellt så kommer det öppnas ett nytt forum som behandlar just ämnet i fråga, men det är, precis som jag sa, bara eventuellt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mandork]VB är ju enkelt, men det fungerar ju bara under Windows, vilket är en nackdel. Men om det är vad folk kan så är det ju såklart det som gäller.[/citat]

 

Med .NET (VB.NET/C#.NET m.fl.) kan du skriva plattformsoberoende applikationer som kompileras till MSIL (ett metadataspråk som kan kompileras till vilken plattform som helst - om Microsoft släpper en Unix/Linux kompilator först d.v.s).

 

Jag håller på med programmering (endast för film!), men det gäller visserligen webbapplikationer (ASP och VB.NET för ASP.NET) och är inte direkt insatt i programutveckling. Det här forumet är ett exempel på ett av mina verk! :e

 

[citat=Mandork]Kan ju säga nu också att fler anmälningar inte behöver skickas. Pace meddelade att Frantic håller på med ett svenskt manusprogram (vet dock ej i vilket programmeringsspråk). Eventuellt så kommer det öppnas ett nytt forum som behandlar just ämnet i fråga, men det är, precis som jag sa, bara eventuellt.[/citat]

 

Det stämmer (skrivs i VB.NET f.ö.). Jag har inte fått kontakt med Frantic än, men när jag får det så märker ni om det kommer upp ett nytt forum eller inte ;). Annars meddelar jag här i tråden!

 

I det forumet kan ni i så fall komma med förlsag, tips och idéer kring projektet. Det blir så att säga ett manusprogram för filmskapare - av filmskapare. Med andra ord anpassat efter våra behov.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...