Gå till innehåll

Budget


amazon

Recommended Posts

Kan tänka mig att de allra flesta vill ha en konventionell pitch. Mycket beroende på vad du behöver. En regel brukar vara att teamet inte får ta ut lön utan att det handlar om omkostnader som täcks etc. Hör med ditt närmaste resurscenter hur de brukar göra:

 

http://www.voodoofilm.org/adresser/regionala-resurscentrum/

 

Missa inte att det finns en hel del att läsa om ex. pitch och dylikt på http://www.voodoofilm.org

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag var i samma situation som dig innan jag skulle kicka igång min produktion, möjlighet till stöd och vart kan man söka. Mitt projekt var/är en musikvideo och jag behövde pengar till rekvisita, kostym, mask, mat, dvs omkostnader. Jag skrev en pitch och ett manus, hade med inspirationsbilder på alla karaktärer och deras kostymer, masker etc skrev en budget där jag tog med alla kostnader ( tog även med löner), vilka personer jag skulle ha i mitt team, inspelningsplatser, när var och hur. Samt varför denna produktion skulle göras, ex promotion då av musikern samt alla som är med i produktionen. När detta var klart kontaktade jag filmcentret i mitt län Gävleborg, Film Gävleborg. Jag bokade in ett möte med dom och åkte till Gävle för att presentera min ide. Mötet gick bra och dom gick in som medfinansiär. Jag fick mycket bra feedback för min välgjorda och genomtänkta ansökan, så det är väl ett tips, att visa att produktionen är genomtänkt och varför den behövs och varför pengar behövs för att genomföra produktionen. Jag tog även kontakt med min kommun för att se vilka bidrag dom kan tänkas ha och fick även där gehör för min ansökan och en summa pengar till resten av mina omkostnader. Detta är en "lågbudget" video, ingen fick lön men de bidrag jag fick täckte just omkostnader, vilket var toppen. Nu är videon i sista slutskedet och jag blev inbjuden till kommunen och deras årsfest för attt visa upp vad jag har jobbat med. Videon är då så gott som klar, efter det släpps videon officiellt. Lycka till med ditt sökande av bidrag!! // Shara

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...