Gå till innehåll

Hjälp med delar till en redigeringsdator


jockew

Recommended Posts

Skulle vilja ha hjälp med förslag till en pc som klarar av HD-redigering. Anv mest premier pro.

 

Alltså jag behöver allt utom en burk till den blygsamma summan av cirka 10 000kr.

Har letat runt lite men blir inte klokare av vad som passar till vad.

kan detta fungera?

 

ZOTAC GeForce GTX 470 1280MB AMP! ®PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-mini HDMI, HDCP, CUDA, PhysX

 

AMD Phenom II X6 1100T Black EditionSix Core, 3,3Ghz/3,6GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed

 

Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3ATX, AMD890FX+SB850, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, On/Off Charge

 

4st Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9,Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

 

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s(SATA 3.0), 64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite osäker på hur du tänkt med minnet. Det du valt är 2GBs stickor i paket om 2 som blir 4GB.

Du får bara plats med 4st minnesstickor totalt på ditt moderkort. Jag hade nog valt att börja med 2x 4GB och haft 2 platser kvar för att bygga ut om man inte har råd med det på en gång.

 

Sedan vet jag inte om du har andra hårddiskar du tänker använda. Annars kan det vara bra att köpa en till så att systemet ligger på en (fysisk)disk och filmmaterialet på en annan (fysisk) disk. SSD börjar komma ner i pris och kan vara något för systemdisken.

Länk till kommentar
Share on other sites

Beror väl på vad du ska köra för program... Windows 7 tar väl lite variabelt mellan 10-15GB, Adobe Premiere Pro (inkl Adobe Encore) tar nånstans runt 10GB (beroende på hur mycket templates etc du installerar). Teoretisk räcker väl 40GB, men vill man ha något mer installerat tar det slut fort. Windows-burkar har en tendens att "lägga på sig lite" över tid ;).

 

Jag skulle säga minst 80GB.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...