Gå till innehåll

DVD problem


adam66

Recommended Posts

Jag överför filmer via ett redigeringsprogram till DVD . Smalfilmer , 8 o 16mm och allehanda videoband. Flera gånger får jag i den färdiga DVDn hack och stopp.

EXvis: har en 20min film som jag redigerat lagt på musik och bränt till DVD. Första skivan visade inga problem och då kopierad jag till Printable discar och skrev därefter text på dessa. 5 st och alla hackar. Bränner då till icke Printable och då är det inga hack. Båda typerna är TDK.

Kan inte hitta sambanden för att hackiga skivor ska uppstå? Är det hastigheten vid bränning, fel på skivorna,

fel på brännaren eller rentav på uppspelaren ?

Finns det någon som har synpunkter på detta ?

mvh

adam

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kan vara kompatibilitets problem mellan brännare och DVD:er och 1miljon andra orsaker. När jag själv hade liknande problem för några år sedan, tog jag ner brännar hastigheten till 4-6x, då funkade det utan att det blev ryckiga bilder. Kör sedan dess aldrig snabbare hastigheter för DVD-Video.

 

Lycka Till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...