Gå till innehåll

Livet i helhet- Working titel


Spassy

Recommended Posts

Detta är en idé jag har tänkt att skriva ett film manus av.

 

Synopsis:

Johan är 17 år och bor med sin mamma och sin lillebror i ett radhus. Hans pappa omkom i cancer för 2 år sedan. Johans mamma är väldigt skyddande och vill inte att Johan ska umgås med andra ungdomar och festa och dricka.

Johan är en blyg person som bara har en nära vän; Roger, och han går på en gymnasieskolan där ingen egentligen vet vem han är eftersom han inte sticker ut. Det är en tjej som Johan tycker om i klassen, fast han har inte modet nog att kunna prata med henne. En dag, besöker Johan och hans mamma läkaren på grund av att Johan har mått dåligt. De får veta att Johan har fått cancer (Har inte bestämt vilken sorts än) och att han har mindre än ett år kvar att leva. Hans mamma blir förkrossad av detta, men på grund av detta får Johan mer själv förtroende och han börjar att umgås med andra ungdomar och han pratar med tjejen. Johan och tjejen blir tillsammans efter ett tag och de lever lyckliga, tills hon får reda på att han har cancer.

 

Hon blir krossad av denna information och hon undviker att prata med honom, tills han hamnar på sjukhus. Hon besöker Johan efter ett tag på sjukhuset där hon sitter med honom och har en djup konversation, han är mycket svag. Hon sover med honom i sängen, men Johan vaknar aldrig upp.

 

Filmen handlar mycket om livets gåtor och Johan har en inre monolog i början och på slutet. Det handlar bland annat om rymden mycket och hur han han bestämt sig för att leva sina sista månader i livet.

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har väl ingen personlig erfarenhet av liksom döden, haft många nära släktingar som har dött. Men att man tänker på liksom livet i helhet och det underbara med våran jord och universum och vad meningen med allt är, det är något man brukar tänka på.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

För att vara ärlig har jag helt och hållet glömt bort idéen, började lite smått att skriva men jag kände inte någon glädje med att skriva det, jag har en ny idé som jag känner att jag kan göra till en ganska dramatisk upplevelse, som ett epos kanske. Tråden finns här för den idéen: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=30637

 

Den här idéen kommer att finnas kvar så kanske skriver detta manus i framtiden, men jag skulle gärna vilja skriva ett manus om Fidel Castros liv och filmen ska inte vara vinklad, den ska visa den sanna mannen bakom masken "The Persona". Finns flera filmer om honom som är vinklade, men vissa visar den karismatiska stilen han har och hade, men finns flera envisa människor som vägrar att tro att han var trevlig, de tror att han var Hitler eller Idi Amin, men men, detta är ganska off topic :P.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...