Gå till innehåll

[Encore] Hur lägger man in en PDF-fil i en DVD?


Ollwee

Recommended Posts

Hej!

 

Det är så att jag nyligen gjort klar menyer till en DVD. Men tydligen så skulle det följa med ett arbetsblad till filmen som en PDF-fil som ska finnas med på DVDn (dock inte till DVD spelaren utan endast till PCn/datorn).

 

Alltså de som kollar filmen på datorn ska kunna öppna en PDF fil genom skivan.

 

Hur gör jag detta? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså de som kollar filmen på datorn ska kunna öppna en PDF fil genom skivan.

Det går inte att öppna en PDF från en DVD-meny.

 

Du kan däremot lägga din PDF på DVD-skivan så att den som har skivan kan öppna PDF-dokumentet den via tex Utforskaren. Dom måste mao öppna den manuellt och inte via en DVD-meny.

 

På tabben Build kan du lägga till den under DVD-ROM Content. Jag lägger alltid först PDF-dokumenten i en mapp på hårddisken, och efter det lägger jag in dom via Build-tabben. Då skapas en mapp på DVD-skivan som får samma namn som mappen på hårddsiken hade vilket är bra. Allt material i mappen läggs in, så ligger det andra dokument där så kommer dom också med på den färdiga DVD.n.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det går inte att öppna en PDF från en DVD-meny.

 

Du kan däremot lägga din PDF på DVD-skivan så att den som har skivan kan öppna PDF-dokumentet den via tex Utforskaren. Dom måste mao öppna den manuellt och inte via en DVD-meny.

 

På tabben Build kan du lägga till den under DVD-ROM Content. Jag lägger alltid först PDF-dokumenten i en mapp på hårddisken, och efter det lägger jag in dom via Build-tabben. Då skapas en mapp på DVD-skivan som får samma namn som mappen på hårddsiken hade vilket är bra. Allt material i mappen läggs in, så ligger det andra dokument där så kommer dom också med på den färdiga DVD.n.

 

Å, tack så jätte mycket för svar. Hjälpte verkligen! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, det ska gå att öppna en pdf från en DVD-meny, har någon dvd med menyval som länkar till hemsida. Men det kan vara så att de använder en speciell uppspelare. Apples DVD program har haft den möjligheten.

 

Ett alternativ skulle kunna vara att göra en flashmeny som spelas upp när dvdn körs på en dator.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, det ska gå att öppna en pdf från en DVD-meny, har någon dvd med menyval som länkar till hemsida. Men det kan vara så att de använder en speciell uppspelare. Apples DVD program har haft den möjligheten.

 

Ett alternativ skulle kunna vara att göra en flashmeny som spelas upp när dvdn körs på en dator.

 

ahaa ok? visste jag faktiskt inte... men det har löst sig nu :) Fick hjälp av Rogge + att jag ringde en kille som har rätt så bra koll på Encore.

 

Men tack ändå för svar GutteG!

Jobbar du mkt i Encore eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...