Gå till innehåll

Follow Focus under produktion - Undersökning


bonne

Recommended Posts

Jag håller på att utveckla en follow focus i samband med skolan. Vid detta steg är det bara en idé men kan komma utvecklas på riktigt i framtiden. Målet är att göra en billig follow focus men som fortfarande håller hög standard.

Den är mest till för amatörer som vill förbättra kvaltieten på sina filmer.

 

Vi ska nu göra en marknadsundersökning och skulle vilja ha lite tips på frågor. Vi har nu: Ålder, kön, jobb och nivå av använding (proffesionel eller amatör). Någon som har tips på fler?

 

Kommer lägga upp undersökningsformuläret här när det är klart (google docs). Hoppas folk här på forumet skulle vara intresserade av produkten!

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför behöver ni veta kön?? För att tjejer har "flinka fingrar" men gör långsamma draman utan snabba skärpedragningar? Ja, jag är ironisk. Ska ni göra en followfokus är det väl bara pris och för vilken kamera som är intressant. Antar att du känner till swedish camelion, den är ungefär det som du beskriver...

Länk till kommentar
Share on other sites

Just FF är ett väldigt mättat område enligt mig, finns både från erkända tillverkare, mindre erkända, kopior från kina och vettiga ifrån duktiga privatpersoner på nätet.

 

Jag hade satsat på någon annan detalj som man skulle gå att förbättre men ändå hålla på en bra prissatt nivå.

 

Men det är bara min åsikt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...