Gå till innehåll

Min tolkning av IGUS dry-lin slidern :)


ODDNAME

Recommended Posts

Har börjat experimentera med ytbehandling men inte mycket mer än, blir nog att bara gänga hålen sen och bara skruva dit något enkelt.

 

Lite låter det ju, men inte mer än annat tror jag. Jag använder extern ljudinspelning så jag bara har ljudet man får från kamera som guide och då gör det lilla ljudet som hörs ingenting alls.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det du ser är det jag kan erbjuda =)

Fast eloxerat sen i antingen bordeaux, guld, blå eller orange.

Ska börja leka lite med det nästa vecka, men färgen är beställd idag så ska experimentera med klädinfärgning.

 

Vad vill du ha för ett par "fossingar" då?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Kanske man har extern mic eller en apparat att spela in ljud utanför kameran? Jag har en Zoom Handy Recorder H4N. Om du vill se en video där man jämför olika mikrofoner i en bullrig miljö (de har med Rode, trådlös och Zoom bland annat), så har du den i andra länken.

 

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9097101

http://stillmotionblog.com/2010/07/28/an-introduction-to-audio-with-dslrs/

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att du har att välja på att antingen få en film med glidning som innehåller störande glidljud i ljudspåret ELLER film utan glidning och utan glidljud. :)

 

Finns det någon speciell anledning att du inte kan spela in ljudet externt, sedan fimpa ljudspåret i din film helt (från din glidetrack efter du synkat upp det) och ersätta ljudet i filmen med det externt inspelade? Som man brukar göra? Jag kanske missförstår något?

Länk till kommentar
Share on other sites

Taz_1999, exact vad jag gör, problemet är att jag vill inte ha den störande ljud i den filen som jag ska sedan fimpa. Ljud som används i slut klip spelas extern, men jag måste använda den störande ljud för sync innan jag fimpa den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja har fått men mina grejor nu. Ja har tänkt att montera en snabbplatta på slidern så ja snabbt kan fästa den på mittstativ utan att skruva på nått. Ska försöka göra så allt går att montera utan att använda några verktyg.

 

ODDNAME jag är väldigt intresserad av ett sett fötter. hur fort kan du fixa de och vad vill du ha för dem?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...