Gå till innehåll

Min tolkning av IGUS dry-lin slidern :)


ODDNAME

Recommended Posts

Nice!

Två funderingar:

1. Borde du inte ha någon "stopp" i ändarna? Om du borrar hål i de röda stöden, närmast skenan och sedan sätter skruv och bult där så har du löst det.

2. Hur fungerar skruven på sidan - som broms gissar jag? Men jag förstår inte riktigt HUR den fungerar...

Länk till kommentar
Share on other sites

En bild säger mer än tusen ord så läs mina tretusen ord!

 

http://www.lolz.se/uploader/pics/IMG_0450.jpg

http://www.lolz.se/uploader/pics/IMG_0466.jpg

http://www.lolz.se/uploader/pics/IMG_0460.jpg

 

Ser ju bra ut, stop vid ändarna är väll som sagt det ända som saknas. Förresten var åkvagnen färdigborrad när du fick den? Väntar nu ivrigt på att få min :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej det var den icke, såg i efterhand att man skulle be om sånt om man ville ha det, men gjorde inte mig något

har gott om gängtappar hemma =)

 

Stoppen blev lite problematiska då jag antog man skulle kunna gänga M8 direkt, men icke.

Länk till kommentar
Share on other sites

Den sitter där den ska, den rör sig ju någon MM om den inte är spänd så vagnen står stilla, men den sitter där den ska. Ta en bild på hur ditt ser ut.

Eller bättre, filma o lägg upp :)

 

Jag har ingen kamera här nu tyvärr. Jaha man ska kanske ta bort en av "fötterna" på vagnen och ersätt med de som följer med låset.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har ej betalat något mer, fick enbart kontofakturan som företag måste skicka ut för skattesyfte, inget mer.

Men ditt verkar ha gått via tyskland>sverige med tanke på det levererades.

 

Jag skötte direkt mot tyskarna och fick enbart en kontofaktura från tyskland.

Länk till kommentar
Share on other sites

De hade gjort fel igen så det var bara att slänga fakturan. De hade glömt att registera min betalning.

Nu i alla fall tänkte jag få upp min slider på mitt stativ. Vad för plugg borrade du åkvagnen? vad använde du för skruv för att sätta fast kullhuvudet? Jag tänkte fara till stan idag och passa på att handla till slidern.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men ska tillverka några monteringskit nu snart då jag fått en del förfrågbningar i andra forum så vill du kan du få ett sådant mot tillverkningskostnad :)

Dock utan några speciella fötter, inget jag har just nu, bara ett par vanliga stora gummitassar. Ska ge mig på eloxering i veckan för att kunna få lite

trevlig ytbehandling med.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...
Det du ser är det jag kan erbjuda =)

Fast eloxerat sen i antingen bordeaux, guld, blå eller orange.

Ska börja leka lite med det nästa vecka, men färgen är beställd idag så ska experimentera med klädinfärgning.

 

Hur har det gått? Har du fixat något stop i ändarna? . Nu har jag äntligen fått fast min Slider på stativet men tycker den låter väldigt mycket när man åker med vagnen. Har du samma problem?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...