Gå till innehåll

[ENCORE] Hjälp med att spela upp två transitions efter varandra


Ollwee

Recommended Posts

Hej!

 

Det är så att jag håller på o göra DVD menyer till min farsas filmer (filmare) och nu hade jag gjort mina egna transitions. tex när man trycker på "välj kapitel" så kommer det en liten animation där knapparna flyger in...

 

Till problemet då:

 

När man trycker på Knapp A så kommer Transition A (Animation: flyger ut ur bilden) men sen så vill jag ju även att Transition B (Animation: flyger in i bilden) ska komma in i bilden innan man kommer till nästa meny. Men hur jag gör detta? Jag har ju bara en knapp och där kan man endast välja EN transition. Och den är ju redan "länkad" till nästa meny.

Vad jag vill säga helt enkelt är att två transitions ska komma efter varandra innan nästa meny!

 

Jag skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få!

 

Mvh,

Benne

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gör mina animationer i After Effects och då ser jag till att animation A och animation B finns med i en och samma animation så att jag bara har en (1) animation att jobba med i Encore. Jag ser med andra ord till att inte ha två utan bara en (1) animation, dvs en (1) animation som tar mig från tex Huvudmeny till Kapitelmeny.

 

Det blir då mycket enklare att sätta ihop en DVD då men kan ibland kräva mer planering vid skapandet av meneyerna vilket iofs är tid som man har igen *tusenfalt* när man väl sitter i Encore. :)

 

Om jag nu skulle ha två hade jag använt lagt dom på en Timeline, men då blir det helt plötsligt struligt att jobba tycker jag. Det finns andra begränsningar också som i mina ögon gör det sättet obrukbart.

 

Det är mycket smidigare att ha allt klart innan man öht öppnar Encore. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Roger!

 

Tack för svaret. Det hjälpte mig verkligen. Men kom faktiskt på detta innan du hade svarat men jag tackar för svaret ändå. :)

Det tar verkligen sin lilla tid. Håller du på o jobba mycket i Encore? Jobbar du för någon?

 

Jag gör mina animationer i After Effects och då ser jag till att animation A och animation B finns med i en och samma animation så att jag bara har en (1) animation att jobba med i Encore. Jag ser med andra ord till att inte ha två utan bara en (1) animation, dvs en (1) animation som tar mig från tex Huvudmeny till Kapitelmeny.

 

Det blir då mycket enklare att sätta ihop en DVD då men kan ibland kräva mer planering vid skapandet av meneyerna vilket iofs är tid som man har igen *tusenfalt* när man väl sitter i Encore. :)

 

Om jag nu skulle ha två hade jag använt lagt dom på en Timeline, men då blir det helt plötsligt struligt att jobba tycker jag. Det finns andra begränsningar också som i mina ögon gör det sättet obrukbart.

 

Det är mycket smidigare att ha allt klart innan man öht öppnar Encore. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret. Det hjälpte mig verkligen. Men kom faktiskt på detta innan du hade svarat men jag tackar för svaret ändå. :)

Det tar verkligen sin lilla tid. Håller du på o jobba mycket i Encore? Jobbar du för någon?

Jo, jag sitter ganska mycket i Encore och jobbar. Jag jobbar i branschen, dock inte direkt med DVD-authoring. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...