Gå till innehåll

Redigera GoPro HD-filmer med Adobe Premiere 9.0


knatte

Recommended Posts

Hoppas någon kan ge mig vägledning på hur jag "smartast" sparar/exporterar HD-filmer filmade av en GoPRO kamara som är redigerade i Adobe Premiere 9.0

http://www.goprocamera.com/products/hd-helmet-hero-camera.php

 

Jag vill ha filmer som är "små" och ändå ha bra kvalitet :)

 

Med min lilla kunskap som jag har hitills, så bli resultatet bäst om jag "väljer online alternativet och laddar upp filmen mot Youtube. ( Flash-video) Då får jag en hanterbar storlek och bra kvalitet.

Försöker jag med andra alternativ, så får jag betydligt större storlek och ofta problem med ränder i dessa filmer.

Dvs jag lyckats hitills bara få det Ok med valet Flashvideo..

 

GoPro filmerna är gjorda i formaten 1280x960 alt 1920x1080 med 30 bilder /sekund.

 

Så om någon kan och vet råd, så får ni gärna ge mig tips om hur jag skall importera filmen ( inställningar i importen) och vilket alternativ som jag skall exportera filmen i?

Hoppas att jag på ett begripligt sett har definerat mitt problem och att någon har bra tips :=)

Länk till kommentar
Share on other sites

Viktigast är att du har rätt inställning för projektet. Att det matchar bilder/sek och att det inte är inställt på Fields - det ska vara Progressive.

Testade precis med GoPro media (1920 x 1080 30fps) och det funkade till: Flash Video (h.264), Windows Media, MPEG2 och DV AVI utan ränder.

 

//Max

 

Screen.gif

Länk till kommentar
Share on other sites

Hoppas någon kan ge mig vägledning på hur jag "smartast" sparar/exporterar HD-filmer filmade av en GoPRO kamara som är redigerade i Adobe Premiere 9.0

http://www.goprocamera.com/products/hd-helmet-hero-camera.php

 

Jag vill ha filmer som är "små" och ändå ha bra kvalitet :)

 

Med min lilla kunskap som jag har hitills, så bli resultatet bäst om jag "väljer online alternativet och laddar upp filmen mot Youtube. ( Flash-video) Då får jag en hanterbar storlek och bra kvalitet.

Försöker jag med andra alternativ, så får jag betydligt större storlek och ofta problem med ränder i dessa filmer.

Dvs jag lyckats hitills bara få det Ok med valet Flashvideo..

 

GoPro filmerna är gjorda i formaten 1280x960 alt 1920x1080 med 30 bilder /sekund.

 

Så om någon kan och vet råd, så får ni gärna ge mig tips om hur jag skall importera filmen ( inställningar i importen) och vilket alternativ som jag skall exportera filmen i?

Hoppas att jag på ett begripligt sett har definerat mitt problem och att någon har bra tips :=)

 

Jag har GoPro videos i 1080x1920 som jag tar igenom VirtualDub+Deshaker för stabilisering. (Mycket bra stabiliseringsmöjligheter pga att man kan stabilisera på så många olika sätt) VirtualDub spar i .avi format. Jag använder xvid komprimering (mpeg4 h.264) som är mycket flexibel. Jag väljer själv komprimeringsgrad. Det är bara att prova sig fram. Med standardinställning i xvid blir storleken på 103 sekunders video med 12,7 Mbps 175 MB. Standardkomprimering ger bra resultat för mig.

Hälsningar

Länk till kommentar
Share on other sites

Viktigast är att du har rätt inställning för projektet. Att det matchar bilder/sek och att det inte är inställt på Fields - det ska vara Progressive.

Testade precis med GoPro media (1920 x 1080 30fps) och det funkade till: Flash Video (h.264), Windows Media, MPEG2 och DV AVI utan ränder.

 

//Max

 

[ATTACH=CONFIG]4668[/ATTACH]

 

Tackar för info! Jag har nog använt felaktiga inställningar för PAL Där fannsdet inte 30 FPS, utan bara 24 eller 25 Fps och det kanske har stökat till det hela??

Men under DLSR och NTSC så hittade jag 30 eller 29,xx Fps som jag skall testa nästa gång!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...