Gå till innehåll

manusförfattare till batman fan series?


enannansebbe

Recommended Posts

Jag behöver hjälp.. Batman är en underbar karaktär, en tragisk historia och mycket att göra känslor av.. men i ärlighetens namn efter 6 filmer(jag räknar inte dom på 60 talet) så tycker jag att dom faktist inte har gjort karaktären riktigt rättvis så nu tänkte jag själv göra ett försök.

Men jag har ett problem, jag är apsolut ingen manusförfattare..

Så (med risk att låta som en dålig kontaktannons) Söker jag någon som är intresserad och vara med i ett sånt projekt och skriva i alla fall en pilot del.

 

Hör gärna av er asp,

 

 

Ha det

Länk till kommentar
Share on other sites

Usch för DC. Batman blev bara en karaktär öht när de började snegla åt Marvel som faktiskt gav sina karaktärer riktiga, konsekventa karaktärsdrag och svagheter. Själv skriver jag lite fanfic om Post-X-tinction i Marvels universum.

Länk till kommentar
Share on other sites

Stan Lee lånade förutsättningar och situationer. DC-karaktärerna hade aldrig varit några komplexa karaktärer med verklighetsförankring utan Marvel. Utan Marvel-"inspiration" hade DC-serierna fortsatt vara bara pang, pow, kaboom och zap.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag måste bara tillägga att nya Batmanserien är fanfuckingtastic. Christian Bale är planetens skickligaste skådespelare just nu och det "mörkare" upplägget är sjukt bra. För övrigt en intressant idé, men det är ju svårt att få historien levande på liten budget. Inte för att vara en pessimisst. Det blir ju åtminstonde en utmaning. Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...