Gå till innehåll

Praktik/sommarjobb - arbetslivserfarenhet


aduda

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag heter Amanda är 17 år och kommer från Umeå. Jag läser andra året på medieprogrammet med inriktning rörlig bild. Eftersom film är min stora passion och det är det jag vill jobba med i framtiden skulle jag tycka att det var otroligt roligt om jag kunde hitta någon stans där jag antingen kan få extra jobba(eller jobba gratis alltså), praktisera(även om jag nu inte har praktik förrän i 3an) eller möjligtvis ett sommarjobb. Jag söker detta mest för att få arbetslivserfarenhet och för att jag vill utveckla mina kunskaper inom rörlig bild, och det görs bäst genom att utöva det.

 

Jag har jobbat otroligt mycket med PremierePro CS4, och har redigerat väldigt mycket film senaste tiden. Har själv redigerat en film på 2 timmar och 30 minuter.

Jag har även filmat kortfilmer och varit projektansvarig (under våran lärare) för en flerkamera produktion(4 kameror) där vi filmade ett spex.

 

Jag skulle vara otroligt glad om det fanns någon som vet var jag kan vända mig, eller som själva har något de kan erbjuda. Det spelar absolut ingen roll var i Sverige detta finns i så fall, allt går att lösa!

 

Tack på förhand // Amanda

Länk till kommentar
Share on other sites

Maila flera olika, men seriösa, filmbolag runt om i Sverige. Skriv ihop ett snyggt mail och skicka runt! Jag ska ut på praktik (går årskurs 2 på mediaprogrammet jag också, med rörlig bild som inriktning på John bauergymnasiet i Uppsala) och har skrivit till en rad olika filmbolag. Dock har jag ännu ingen praktikplats spikad... Måste säga att det du skrivit påminner om mig själv väldigt mycket! Allt jag brinner för är film, oavsett om det gäller redigering, manus, regi etc. Mitt favoritområde går inte riktigt att sätta punkt på ännu.

 

/Simon

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...