Gå till innehåll

Cut finger


Gamepost

Recommended Posts

Hej voodoo's!

 

Jag undrar hur man kan göra ett finger som ser äkta och när man skär kommer det ut blod, menningen av det är att det ska vara läskigt och användas till en skräck film.

 

Ideer om vad eller vart man kan köpa?

 

Jag har bland annat green screen om det verkligen behövs.

 

Mvh

Gamepost

Länk till kommentar
Share on other sites

Beror väl lite på tre saker... vad du har för skills, vad du har för budget och vad du har för ambitionsnivå.

Spontant skulle jag nog själv köra på ett gelatinfinger där jag gjuter in blodkanaler, fast det är ingen enkel variant.

 

om du inte vill att det ska spruta blod våldsamt så kan du gjuta av fingret genom att linda gipsväv två tre lager.

 

OBS - extremt viktigt. Det är inte samma sak att stoppa ner fingret i en behållare med gips. Gips härdar genom en kemisk reaktion som utvecklar kraftig värme. Kraftig nog för att folk som provat den metoden genom årtiondena ibland förlorat fingrar på grund av allvarliga brännskador

 

..när du väl fått en avgjutning häller du i latex, som du färgat in med hudfärg - Antingen flytande foundation (smink), eller vattenbaserad akrylfärg av valfri sort). Låt latexen bilda en tunn hinna på insidan av gjutformen och torka där. Upprepa tre fyra gånger så att du får en ihålig latextumme.

 

Fyll sedan den med papperstrasor indränka med fejkblod. Det gäller att pressa ihop pappret lagom mycket för att det ska bli kompakt nog att ge motstånd när man skär, men samtidigt inte för hårt, för då rinner inte blodet ut bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...