Gå till innehåll

järnskor


malsum

Recommended Posts

Jag ska bygga ett par skor av järn som glöder. Inte rödglödgad rak igenom utan liksom svart/metallic järn med glödande kanter. Lite grand som lava kanske.... Själva skon är inget problem och jag kommer använda mig av rött ljus inuti en specialtillverkad tjock sula av plexiglas

 

Saken är den att jag (eller egentligen regissören då) vill ha en svagt pulserande ljuseffekt.

Så... är det någon som känner till lämpligt föremål med den effekten inbyggt som man kan slakta? Att köpa två hela fejk-öppen spisar och stycka upp ligger lite över budget, så jag tänkte mer i vägen - "leksaker och skojiga prylar"

Länk till kommentar
Share on other sites

Har för mig jag har sett pulserande ljusslingor... annars, nu när det börjar dra sig mot jul, så kanske det finns någon lagom kitschig juldekoration att slakta (jag har definitivt sett pulserande plastgranar)? :)

 

Men jag skulle nog bygga den från grund faktiskt. En mikrokontroller och ett par lysdioder och så är det fixat helt autonomt för

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...