Gå till innehåll

Tv-program om smalfilmning


Meikäläinen

Recommended Posts

Kollade precis. Håller med om det mesta han säger. Men kan inte se hur programmet (reportaget) är menat att uppmuntra eller bara upplysa om denna hobby. Fint var det dock när tjejerna utdömde den digitala tekniken.

 

Varför pratar de på svenska om de är finska?

 

Ha det!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kollade precis. Håller med om det mesta han säger. Men kan inte se hur programmet (reportaget) är menat att uppmuntra eller bara upplysa om denna hobby. Fint var det dock när tjejerna utdömde den digitala tekniken.

 

Varför pratar de på svenska om de är finska?

 

Ha det!

 

Reportaget är nog inte till för att uppmuntra att använda smalfilm utan visar helt enkelt något speciellt som inte är så vanligt förekommande mer (åtminstone enligt reportern).

En rolig sak som inträffade med detta program när det sändes i tv var att inslaget totalhavererade och hakade upp sig något förskräckligt så jag stod och hackade halva programmet igenom.

Om man ser på hela programmet "Närbild" som detta inslag ingick i (liknande som Sveriges "Landet runt" typ av program) så säger programledaren innan: "Vi ska nu träffa en person som anser att nytt inte alltid är bättre." Och så visar sig det digitala från sin sämsta sida genom att haka upp sig. Av detta kan jag bara säga: Därför anser jag smalfilm vara bättre.

 

Varför pratar de svenska? Ja, säg det en orsak är att det är från Finlands SVENSKA televisionen, som är till för de 290 000 finländare som talar, tänker och drömmer på svenska.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...