Gå till innehåll

Smalfilmsöverföring


adam66

Recommended Posts

Vid överföringar av smalfilmer till DVD så kör jag filmen i en projektor för ändamålet. Har en spegelvinkel 90gr och på andra sidan en videokamera Canon HV30. Avstånd projektor till vinkel 60 cm och avst vinkel till videokameran också ca 60cm. Jag streamar in till Pinnacle via FWingång.

Får härvid problem med inställning av optiken. Plötsliga förändringar från badbilder i sol till julaftonsinspelingar med lampa blir svåra och ofta hänger jag inte med att ändra bländaren som jag försöker sköta manuellt under gång.

Vad bör jag tänka på för inställningar ??

Ser ni något fel i mina avstånd. ??

 

adam

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, de problem du beskriver är ju faktiska. Så är det bara. Själv satt jag o. justerade bländaren på min dåvarande analoga videokamera vid överföringarna till dator´n för att få ut så bra kvalite´ som möjligt. Minns att motljusbilderna på filmerna var alltid ett problem att återge. Är smalfilmerna filmade på "rätt" sätt med bra exponering, stadig hand, nogsam skärpeinställning o. inga motljusbilder så blir dom tämligen njutbara i slutprodukten oxå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...