Gå till innehåll

Lightworks i ny tappning. Gratis dessutom.


jimboyummin

Recommended Posts

Jag har registrerat mig och fått svarsmail där de skriver att jag ska få en nedladdningslänk för gratis nerladdning av Lightworks den 29:e November. Tyvärr släpps det endast för Windows men versioner för Mac och Linux förväntas släppas i slutet av 2011.

 

 

Demo of Lightworks:

 

CEO Andy Liebman discussing the project:

 

Verkar som Editshare vill tjäna pengar på support och på att sälja plugins till programmet. Bra initiativ att släppa det som open source om man känner att man inte själva orkar vidareutveckla programmet på egen hand.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Har nu fått mail med nedladdningslänk till en betaversion. Jag är besviken över att det bara var en betaversion, vill helst inte installera någon betaversion i min dator. Möjligen skapar jag en virtuell maskin i VirtualBox och testar där så slipper jag riskera förstöra något.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med. Det var ett väldigt tryck på servern igår. Extremt liten nedladdningstorlek förresten, intressant... Jag kör VirtualBox hur som helst eftersom jag har Mac och väntar på OSX-versionen nästa år men vill testa hur den funkar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...