Gå till innehåll

Blod som rinner ut ur/bakom huvudet?


Johanstockholm

Recommended Posts

Hej,

 

Jag håller på med en modefilm och har en scen där jag fysiskt, utan hjälp av animation, vill få det att se ut som om blod rinner ut bakom skallen. Killen kommer ligga ner med huvudet mot marken och ansiktet uppåt.

 

Jag har hört att det bästa sättet ska tydligen vara att fylla en flaska alt. något som liknar en påse, som man fyller med fakeblod och fäster en slang vid. Denna slang går från huvuden ner bakom kroppen. Så har man någon som klämmer flaskan och får blodet att forsa fram bakom huvudet. (Det kommer vara en närbild).

 

Tacksam för tips om det finns andra som har genomfört något liknande eller har koll på det optimala sättet att lösa detta!

 

Allt väl,

 

Johan

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har precis kommit hem från en musikvideo inspelning, där vi skulle ha samma effekt. jag jobbar som Makeup Artist/ SFX/ Maskör. Vi vile ha samma effekt, dock skulle killen i fråga ligga på sängen, med huvudet på kudden och blod skulle rinna ut på kudden, från hans huvud. Vi gjorde så att vi fyllde en slang med blod, höll för ett hål med tummen, gömde slangen i kudden, och så blåste vi i andra sidan röret i sakta mak, för att få blodet att rinna ut med jämn ström. Det funkade jättebra för oss! Dina ideer låter väldigt bra, så bara att testa, eller testa det som vi gjorde!

 

// Shara

 

http://www.shara.se

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...