Gå till innehåll

frette88

Recommended Posts

Hej!

Jag har funderat på att skaffa en Canon eos 60D som väger 750g (kamerahus). Till den så tänkte jag köpa någon slags steadicam. Den jag tittat på är Hague Mini Motion Cam. http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=11028183

Problemet med den är att det står att den tar kameror upp till 800g. Och med tanke på kamerans vikt plus objektiv så kommer vi garanterat överskrida den vikten.

 

Min fråga är: Tror ni att den kommer funka om man lägger på egna vikter, eller på annat sätt kan ordna så att den funkar som den ska?

Om inte har ni något annat förslag på steadicam som ligger inom samma prisklass?

Skulle det fungera bra med canon 50mm 1.4 usm på när man filmar med Steadicam med tanke på skärpedjup?

 

Tackar för alla tips!

Fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Jag vet inte riktigt vilka objektiv jag ska köpa och behöver råd! Jag kommer att köpa en Canon eos 60d och kommer både fota och film. Filma är det viktiga då jag kommer göra filmer med hög kvaliet. Jag kommer använda stativ och en mini motion cam (steadicam). Jag har kollat på två olika grupper med objektiv och behöver råd om vilka jag ska välja.

1. Canon ef 50mm 1.4 usm

Canon ef-s 15-85 3,5-5,6 is usm

 

2. Canon ef 50mm 1.4 usm

Canon EF 70-200/4,0 L USM

Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD IF for Canon

 

Pris skillnaden är ganska stor mellan dem, och jag funderar på vilket som ger bäst kvalitet för pengarna, känns som att man inte kommer tillräckligt nära med den övre gruppen.

Kanske att man ska kolla på begagnade grejer?

 

Tackar för alla råd!!!

Fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...