Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: järnskor

Besatt medlem malsums avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Standard järnskor

Jag ska bygga ett par skor av järn som glöder. Inte rödglödgad rak igenom utan liksom svart/metallic järn med glödande kanter. Lite grand som lava kanske.... Själva skon är inget problem och jag kommer använda mig av rött ljus inuti en specialtillverkad tjock sula av plexiglas

Saken är den att jag (eller egentligen regissören då) vill ha en svagt pulserande ljuseffekt.
    Så... är det någon som känner till lämpligt föremål med den effekten inbyggt som man kan slakta? Att köpa två hela fejk-öppen spisar och stycka upp ligger lite över budget, så jag tänkte mer i vägen - "leksaker och skojiga prylar"
    Professionella attribut och rekvisita till film, teater, TV och reklam.
    http://www.attributverkstan.se

Forumledare Fürnis avatar
    Reg.datum
    maj 2006

Standard

Har för mig jag har sett pulserande ljusslingor... annars, nu när det börjar dra sig mot jul, så kanske det finns någon lagom kitschig juldekoration att slakta (jag har definitivt sett pulserande plastgranar)?

Men jag skulle nog bygga den från grund faktiskt. En mikrokontroller och ett par lysdioder och så är det fixat helt autonomt för < 100 kr materialkostnad. Eller den lite mer low tech varianten med någon som skruvar på en potentiometer off screen.