Gå till innehåll

Stockholms filmskola


softlight

Recommended Posts

Låter ju inte allt för farligt ändå. Bästa som hänt är kanske en överdrift men det är ju inte som att alla skulle tycka att Uwe Boll var världselit på det han gör.

 

Hade tänkt söka till STDH (DI) nästa intagningsperiod och har hört att denna skola ska vara en bra merit dessutom. Har redan meriter som sträcker sig över år 1 på Stockholms Filmskola, så år två känns naturligt isåfall. Vill gärna att folk ska vara engagerade och taggade, vilket jag tror de flesta som börjar år 2 borde vara. Har jag rätt?

 

Är som sagt ute efter en bra, seriös vidarebildning inom film då jag redan har baskunskaperna samt jobbat en hel del på inspelningar.

Har även pluggat film i tre basår på grundnivå.

 

Nej det har du rätt i, var mera inkassobreven jag tyckte var under all kritik! särskilt när de inte ens svarar när man hör av sig. Jag funderar på att söka in till Arcadas film&tv linje, den verkade vara mer i min smak fast iofs den är väl inte lika hands-on som andra riktigt renodlade filmskolor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag sökte dit och kom in och gick på introduktionen men fick inte nåt så bra intryck, vi fick ett papper med lite saker som riktlinjer och sådant och ang betalningen stod de att man var skyldig att betala hela kursavgiften om man kommit på uppropet och sedan fanns de en sida där man skulle godkänna. Jag kände att det inte var värt 80k kr så jag gick och sa till att jag inte ville gå där men rektorn vart riktigt arg och kallade mig barnslig och sa att jag tagit någon annans plats trots att det enligt hemsidan fanns platser kvar och sedan dess har de kommit två inkasso brev och de svarar inte på mina mail men nu verkar de ha slutat skicka sen jag hotade med rättsliga påföljder. Så nej inget jag fick så bra intryck av! Men å andra sidan har jag sett några som lovprisat skolan också iofs väldigt gamla trådar/artiklar. De flesta av de som gick i klassen där jag kom in identifierade jag mig inte så mycket med, var mest artsie killar/tjejer som typ tycker David Fincher är de bästa som hänt världen... :D

 

Synd att du inte fick en bättre uppfattning om skolan innan du kom, du visste väl redan då att det kostade 81.000 per år att gå där?

 

Kulturama verkar kosta lika mycket men för båda kan du få låna 25.000 extra per termin av CSN till avgiften så då blir det ca 15.000 per termin i cash. Hittade en artikel här om det: Sanningen om Kulturama

Länk till kommentar
Share on other sites

självklart visste jag summan men att man skulle vara skyldig hela avgiften när man redan betalar 5000kr eller nåt liknande bara i inträdesavgift om man har gått 1 timme där var ju det värsta, det deskrediterar skolan direkt tycker jag. Kulturama har jag kommit in på men började aldrig där då jag hörde så mycket dåligt om dem. Vet faktist inte om några svenska filmutbildningar med avgift är bättre än vanliga högskoleutbildningar. Lättare att bli antagen iofs.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...