Gå till innehåll

Uppgradering inom kort


Pace

Recommended Posts

Då var det klart! Ser det ovant ut? Jo, du är inte ensam om att tycka så. :)

 

Hur som helst, just nu är sökmotorn avstängd eftersom hela sökindexet måste byggas om, vilket tar cirka ett halvt dygn. En del småändringar kommer också att göras (loggan ska naturligtvis ändras med mera), men jag tyckte det var viktigare att köra igång forumet så fort som möjligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Den gröna färgen ska självfallet komma tillbaka, så småningom. Framöver ska det vara möjligt att välja vilket utseende man vill ha, dels det traditionella gröna eller denna nya finish. Den nuvarande loggan (vBulletin) ska också bytas ut.

 

Det är nya ikoner för nya inlägg. Längst ned på forumets förstasida finns en beskrivning om vad de betyder.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, sökfunktionen kommer givetvis tillbaka. Just nu är det dock en bugg som gör att det inte fungerar. Pratar med utvecklarna för tillfället, och försöker få igång det. Jag använder sökfunktionen hela tiden - så den måste ju fungera!

Länk till kommentar
Share on other sites

Sökfunktionen är för tillfället avstängd p.g.a. en bugg (läs mer). Tre välutbildade schimpanser arbetar på problemet.

Precis hur välutbildade är schimpanserna? Jag nöjer mig inte med något under masters-examen!

 

(Och jo, det gamla forumtemat var bättre - ur rent användbarhetsperspektiv. Jag struntar i grönt vs blått, men det här har en allvarlig brist på kontrast i forumöversikten.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Schimpanserna har varsin professur i KATN. Enda problemet är att forumet måste stängas ned under tiden som buggen åtgärdas, så det lär troligtvis inte bli förrän i kväll/natt när trafiken lugnar ned sig lite.

 

Men jag tror inte jag förstår vad du menar med kontrasten - det har ju allt med färgerna att göra! (Ju mörkare färger, desto större kontrast.)

Länk till kommentar
Share on other sites

:) I know the feeling. Har själv vart ansvarig för ett större forum och vet vad uppgraderingar, ombyggnad av databaser, renoveringar av skins och missnöjda användare innebär. Man får verkligen överväga sina beslut ibland.

Så även om jag känner mig totalt handikappad med att inte ha "visa dagens inlägg"-knapp så ska jag hålla band på min frustration.

Håller tummarna för en lyckad fix av sökdatabasen eller vad det nu är som strular.

 

Skinnet/Temat borde piffas till ändå sen. Lite mer unikt, modernisera eller fräsha upp loggan högst upp och sånt.

Länk till kommentar
Share on other sites

En liten uppdatering om läget: Jag har varit i kontakt med utvecklarna och det är tyvärr en helt okänd bugg med sökfunktionen som har drabbat oss, vilket innebär att vi får vara utan den tills vi har löst problemet. Enda lösningen är att logga ut om du ska använda sökfunktionen, vilket förstås är besvärligt men för tillfället den enda utvägen. Jag beklagar problemet och fortsätter med att trycka på utvecklarna för att hitta en lösning.

 

(Den som är tekniskt bevandrad i php kan följa ärendet här: Problems with Searchprefs field.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fint att sökfunktionen funkar igen.

Kommer svengelskan vara kvar på menyerna, eller ska det ändras? Inte för att det gör något egentligen, men jag stör mig lite på det... :P

 

Vilka menyer menar du?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...