Gå till innehåll

Vilket program rekommenderar ni? Fash vs 3ds Max, eller annat?


Lella78

Recommended Posts

Jag ska göra en kortare video för att demonstrera en produkt (mobiltelefon), vill kunna visa hur tex en applikation fungerar, hur designen ser ut-skapa lite känslor/story runt produkten...helt enkelt för att göra presentationen mer intressant. Filmen ska vara till internt bruk och behöver inte vara super proffsig men ska se snygg ut.

Vi designar i Rhino och Solid works samt färgsätter i Photoshop. Jag har nästan inga förkunskaper (har för många år sedan arbetat lite med 3dsmax animation-men kommer inte ihåg så mkt). Jag kan inte programmera.

Jag tittar nu på vilket verktyg jag ska ha för att kunna göra det jag vill (vill kunna ta in objekt, göra lite enkel animation, klippa ihop med andra videos från tex youtube, lägga på ljud o effekter). Vill ha ett enkelt program att arbeta med. Tror ni att Flash Professional CS5 samt Premier Pro och After Effects skulle kunna funka? Vad är fördelen-nackdelen med Flash jmfr med 3ds max?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är två helt olika program (även om de har ett liiiitet överlapp). Kortfattat så kan 3DS Max 3D och animationer. Flash kan animera och göra interaktiva projekt (kan använda animationer o videos från andra program).

 

Adobe Creative Suite Production Premium innehåller Premiere AE Flash Photoshop mm. och funkar nog fint för dina behov. Ta även en titt på Flash Catalyst (som följer med). Går snabbt att göra enklare flash-projekt utan större förkunskaper.

Finns att ladda ner som 30-dagars test version. Så prova och se om det är vad du letar efter.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Jag hade valt Cinema 4D för lite lättare 3D Animationer, lite snygga kamerarörelser och rotationer med telefonen kanske.

Sen exporterar man det till After Effects och lägger in telefonens interface där!

 

Det hade i alla fall varit det snabbaste sättet för mig :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...