Gå till innehåll

Encore DVD Build (Error)


Frukost

Recommended Posts

Har gjort en DVD meny som fungerar felfritt i Preview. För ett test så gjorde jag en Build med Format: DVD, Output: DVD Image, Create Using: Curret Project, Side: One, Regions Codes: All Regions och valde en specifik spar-destination. Check Project hittar inga fel. Trycker på Build och när den är klart mountar jag .iso filen med DEMONS Tools.

 

Sen när Windows Media Player automatiskt försöker spela upp den så står det följande:

"Windows Media Player cannot play the DVD because the disc prohibits playback in your region of the world. You must obtain a disc that is intended for your geographic region."

 

Media Player Classic får jag "DVD: Incompatible Disc and Decoder Regions"

 

I VLC blippar det bara till lite konstigt.

 

Så någonting är fel, vad har jag glömt för inställning?

 

Tack på förhand. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Encore uppför sig litet egendomligt ibland. Ofta går det att lösa genom att börja om och bygga upp hela projektet från start.

 

Jag kan inte se några problem med dina inställningar och antar att du också har valt att filmen är obegränsat kopierbar i steget efter regioninställningen? Jag använder Encore CS5 och antar att det inte skiljer sig så mycket i detta avseende från CS4 eller vilken version du använder.

 

Jag har aldrig sett just detta problem. Kan det möjligen hänga ihop med det program du bränner iso från. Kolla att finalised är satt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Encore uppför sig litet egendomligt ibland. Ofta går det att lösa genom att börja om och bygga upp hela projektet från start.

 

Grejen är att jag har gjort två separata tester, det första var snabbt och oseriöst. Felet dök upp men jag tänkte inte mer på det, sedan när jag försöker igen mycket mer seriöst och noggrant kvarstår samma fel.

 

Jag kan inte se några problem med dina inställningar och antar att du också har valt att filmen är obegränsat kopierbar i steget efter regioninställningen?

 

Yes.

 

Jag använder Encore CS5 och antar att det inte skiljer sig så mycket i detta avseende från CS4 eller vilken version du använder.

 

Jag använder också CS5. :P

 

Jag har aldrig sett just detta problem. Kan det möjligen hänga ihop med det program du bränner iso från. Kolla att finalised är satt.

 

Ska kika mer på detta i veckan, då jag jobbar igen. Har försökt googlat, men finner det svårt eftersom jag inte får någon 'errorcode' i själva encore eller dylikt. Det finns inte direkt finns något att ta tag i. Plågsamt levebröds problem, om jag inte löser det snart så blir det tårar i ögonen och en irriterad chef haha.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du provat att bränna direkt från Encore?

 

Detta blev lösningen för mig! :D

Testade att spela upp skivan i ett playstation 3, bilden var till en början lite "äggformad", men det visade sig vara en inställning på widescreen TVn (autoformat) som var av.

 

Nu till den sista frågan, eftersom det förmodligen är gamla gubbar +65 som kommer vilja köpa filmen så undrar jag hur deras bild kommer bli eftersom deras skärmar (förmodligen) är 4:3 och filmen är 16:9. Alltså, kommer detta bli ett problem?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns en och annan som har "crop"-inställningen på sin DVD-spelare, som beskär kanterna så en 16:9 visas som 4:3.

 

Observera att regionkodningar saknar betydelse vid kopiering till DVD-R/+R. Det är enbart när man gör master för pressning som regionkodning har betydelser.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...