Gå till innehåll

Encore, övergångar i menyer


Orby

Recommended Posts

Har animerat min meny i Encore med en rörlig film i början och en i slutet, men jag får en svart ruta mellan den rörliga inledningsfilmen och den fasta menyn, det blir rätt då man sedan trycker spela filmen och den gå över till en motion meny (som är länkad i Tranition) och knapparna åker iväg, men hur får jag till det innan så det inte blir en svart sekund innan den fasta menyn med knapparna kommer in?

Länk till kommentar
Share on other sites

Både och kör ut den som ISO och det blir samma, det är som om det blir en sekund mellan filmen som slutar och den nya dvd-mynun kommer in, vill att de går i varandra då filmens sista bild är samma som menyn. Hoppas du är med på vad jag menar...

Länk till kommentar
Share on other sites

Både och kör ut den som ISO och det blir samma, det är som om det blir en sekund mellan filmen som slutar och den nya dvd-mynun kommer in, vill att de går i varandra då filmens sista bild är samma som menyn. Hoppas du är med på vad jag menar...

Jag gör bara rörliga menyer på mina DVD-skivor och har aldrig varit med om detta, förutom när det svarta faktiskt finns med i den film man använder därför att man missat det. Mao, kolla slutet/början i den film du använder, ruta för ruta, för att se om den är felfri och utan svartruta/svartrutor i slutet/början.

 

Du skriver "...sedan trycker spela filmen och den gå över till en motion meny (som är länkad i Tranition)". Menar du en Menu eller en film som du länkar till? (Man kan inte länka till en Menu, därav frågan om hur du egentligen gör.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...