Gå till innehåll

Går ej animera!


monnexs

Recommended Posts

Försöker göra en förmodligen superenkel animation med stillbilder. Är helt grön på After effects.

 

Min plan är iaf att göra en animation av stillbilder så de ska ut som 3D, sk 2.5D. Jag har gjort förarbetet i fotoshop, delat upp bilden i olika lager osv. Jag har även valt "Camera" med 35 mm inställningen och bockat i kuberna vid 3D stillbilderna. Sedan har jag klickat i keyframes, dragit fram några sek och klickat på keyframes igen. Därefter har jag dragit i bilder för att zooma in. Problemet är att det inte blir någon animation. Bilden förblir inzoomad och när jag drar tillbaka markören till början är den fortfarande i samma läge.

 

Jag försöker följa denna video: http://www.videocopilot.net/tutorial/virtual_3d_photos/

 

Jag har lyckats med detta förra gången jag följden instruktionerna men denna gång går det verkligen inte. Kan det vara något jag glömt att bocka i, klicka på eller kan jag ha gjort något annat enkelt fel. Kom ihåg att jag är helt grön på AE så jag kan ha missat det mest grundläggande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Stäng av Auto Orient så att inte kameran pekar åt samma håll hela tiden.

 

Du ska (oftast) animera kameran, inte bilderna. Du ska oftast flytta isär bilderna i Z-led och då möjligen ändra skalan på dem för att dom ska "täcka varandra" så det inte blir "glipor" mot bakomvarande lager.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...