Gå till innehåll

Bokstäver som hänger i linor


KF.ent

Recommended Posts

Jag har sett några reklamfilmer etc där dom har text i slutet som ser ut att hänga i linor. Texten har en realistisk känsla och är antagligen 3d. Jag har försökt att hitta ett klipp med en liknande effekt men jag kommer inte ihåg vart jag har sett dom.

 

Jag antar att detta är gjort i 3d med AE men är det nån som vet något script eller dylikt som kan underlätta denna effekt?

 

Jag ska försöka hitta ett klipp då det här säkert låter ganska flummigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

varför inte bara göra klart lappen innan och hänga upp den i en fiseklina? om det är den effekten som önskas?

 

om det är gjort i 3D så tror jag inte dom compat i AE, då det är relativt dåligt i 3D sammanhang. möjligen Nuke eller liknande.

 

eller som max sa, gör en lapp med trackpoints och kör den i PFtrack sen till AE,,

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Ett expression som det här på rotation-värdet ger en hyffsat realistisk gungning. Flytta upp anchor-pointen till den punkt där du vill att rotationen ska utgå från.

 

Math.sin(time*Math.PI*2)/Math.exp(time*0.7)*30

 

(Ändra värdet för Math.PI*2 om du vill ändra hur snabbt den gungar, ändra time*0.7 om du vill ändra hur snabbt den stannar upp, och ändra *30 om du vill ändra hur stor gungen ska vara)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...