Gå till innehåll

Finansiering av film - och lite annat.


21rsn113

Recommended Posts

Om man skulle vilja göra en film, försöka hitta skådisar som är helt vanliga människor utan insyn i deras utbildning och bakgrund.

 

Hur skulle man enklast få ihop nått?

 

1. Dra ihop några vänner.

Är ju ett sätt, få några att vilja vara med, kanske bara statister eller alltiallofolk i bakgrunden om inte framför kameran.

 

2. Affischer på stan.

Ragga och marknadsföra sig bland okända människor, som kanske har lite mer kunnande att delge?

 

3. Prata med kommun/fristående verksamheter med samma inriktning?

 

 

Om jag skulle göra verklighet av en film kanske jag skulle börja göra en film, väljer man att fortsätta på den så får det bli en serie med flera avsnitt.

 

Efter att ha gjort en film kanske man kan få den visad på olika sätt och där kanske bli kontaktad och få sponsring eller liknande för folk vill säkert ha lön om det verkligen blir ett större projekt.

 

Starta produktionsbolag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tum regel jag har lärt mig är: Använd ALDRIG kompisar som skådespelare eller något annat i din produktion, men speciellt inte som skådespelare.

 

Anledningen är att det är oftast bara du som är intresserad av att göra filmen, dina kompisar hänger bara på för att "det låter kul i teori". Men när dem måste vara med å spela in hela tiden och sånt kommer dem tyvärr förmodligen tröttna och inte visa något engagemang längre, då står du där utan skådisar med halva filmen klar och måste börja om.

 

Hatar verkligen och säga det här, jag önskar att det inte var så men jag har bitit i det sura äpplet några ggr. Självfallet kanske dina kompisar är jätte intresserade och då är det väl OK, men om du från första början måste tjata in dem i projektet kommer du bara behöva tjata mer sedan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tum regel jag har lärt mig är: Använd ALDRIG kompisar som skådespelare eller något annat i din produktion, men speciellt inte som skådespelare.

 

Anledningen är att det är oftast bara du som är intresserad av att göra filmen, dina kompisar hänger bara på för att "det låter kul i teori". Men när dem måste vara med å spela in hela tiden och sånt kommer dem tyvärr förmodligen tröttna och inte visa något engagemang längre, då står du där utan skådisar med halva filmen klar och måste börja om.

 

Hatar verkligen och säga det här, jag önskar att det inte var så men jag har bitit i det sura äpplet några ggr. Självfallet kanske dina kompisar är jätte intresserade och då är det väl OK, men om du från första början måste tjata in dem i projektet kommer du bara behöva tjata mer sedan.

du har faktiskt rätt i allt det du säger! det blir ofta bara okoncentrerat och slarvigt om man i första hand bara har med kompisar som bara ser allt som en rolig grej... det ligger ju oftast hårt arbete och väntar, för att få fram ett bra resultat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...