Gå till innehåll

Analys av lagerbyte


plf66

Recommended Posts

Finns det något program där man kan se om "filmen" spelas upp från lager 0 eller 1 på tvålagersskivor?

 

Jag har inte haft problem med lagerbyte förr, men nu har jag en film som Encore föreslår byte vid kap 7,8,9 eller 10. Alltså stor handlingsfrihet. Jag anger att jag vill ha det vid kap 9 (som stämmer bra i filmen). Men vid både kap 7 och 9 gör DVD-spelaren ett tydligt avbrott i uppspelningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, det var ju intressant.

 

Kan du alltså i Imgburn ange vid vilken tidkod i en film du kan lägga lagerbytet, eller hur gör du då?

Ja, man kan välja tidskod. Man får ett antal förslag som man kan välja att sitt layer break skall hamna på. Ibland får man bara ett och ibland flera, men jag vet inte varför det skiljer sig eller hur man kan påverka det. Layer-breaken sker iaf vid kapitelmarkeringar gjorda i Encore. Du kan förhandstitta direkt i ImgBurn hur det blev.

 

Jag gick över till ImgBurn när jag höll på med dual layer eftersom jag fick samma problem som du beskriver. Sedan dess har det fungerat problemfritt och jag bränner aldrig direkt från Encore längre om det inte är tittkopior jag gör. :)

lb.png

Länk till kommentar
Share on other sites

PgcEdit talar om att det finns två kapitel som inte är "seamless", det stämmer med mina 7 och 9 där det gör hopp i uppspelning. Jag tror att Encore vill jag ska ha lagerbyte till 7 och därför gör en såndär "not seamless"-flaggning av det kapitlet. Sen vill jag ha det på 9 eftersom jag har en svartruta där.

Slutsatsen är nog att 7 bara är ett uppehåll i uppspelning medan 9 är lagerbyte från Encore.

 

Så nu ska jag se om jag kan lära mig att lösa det med Imgburn som du föreslår.

 

Jag inser nu att jag haft exakt ett sådant problem för 2-3 år sedan, men då låg bägge kapitlen i svarttoningar, så det spelade inte så stor roll att lagerbytet inte blev där jag önskade.

 

Jo, den rutan som du gjort en skärmdump på får jag också upp när jag använt en Image/iso-fil från Encore. Imgburn föreslår den första möjliga platsen för lagerbyte från Encore (där jag inte vill ha det), och det verkar helt omöjligt att ändra det till annan tidkod.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...