Gå till innehåll

Special effekter? Hur?


Mannemoviemaker

Recommended Posts

Hejsan! Jag har nyss kommit in i denna underbara värld där man skapar film! :P Hehehe...... Jaja.... Eftersom jag är sån nybörjare vill jag inte köpa några program än så länge, utan vill bara ha gratis program mm. Så det enda program jag har är Windows movie maker.

1. Jag undrar om det går att lägga in några special effekter i detta program.

2. Om det inte går att lägga in specialeffekter, så: går det att lägga in åtminstånde Slomotion (eller hur det nu stavas!) eller att man spelar filmen baklänges?

3. Om inget av åvanstående funkar, går det att ladda hem ett gratis program där man gör filmeffekter? Då vill jag naturligtvis ha ett program som funkar!

 

TACKSAM FÖR SVAR! /Manne

 

PS! Eftersom jag inte har Windows XP funkar inte WIndows movie maker 2 DS!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Santafantasma]varför köpa???

ladda hem premiere pro, final cut, vegas eller nått!!!

program för proffs och det är alltid gratis att ladda hem!!! :D

så varför krångla till det?[/citat]

 

 

hahaha, nåt säger mig att inte forumledarna kommer bli så glada över det :P

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Santafantasma]varför köpa???

ladda hem premiere pro, final cut, vegas eller nått!!!

program för proffs och det är alltid gratis att ladda hem!!! :D

så varför krångla till det?[/citat]

 

Demoversioner, ja.

Länk till kommentar
Share on other sites

Saken är den Manne att när man ska redigera film på dator och vill ha det där lilla extra och kunna skapa effekter m.m så finns det nästan inga gratisprogram. Som de flesta av oss vet är det mesta inom film dyrt.

 

Det man kan göra som amatör är att använda resurscentrum om man själv inte har råd med programmen. Det finns en lista här på voodoofilm som du kan leta i så du hittar det som är närmast dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Va? Vadå? ja fattar inte riktigt...... :S Men finns det någon ända liten pytte liten special effekt till windows moviemaker då? Jaja..... Jag får väll nöjja mig med enkla simpla effekter man gör själv när man spelar in det eller har någon något bättre förslag så säg! Men man skulle kunna tillverka stillbilder och göra så dem spelas upp snabbt..... :S Äch..... Vi tar det senare.... :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan!

 

Det finns massvis med effekter i windows moviemaker (åtminstonde i min version) Dem är väldigt enkla att använda, dem fungerar med drag´n dropp funktion, alltså att du tar en effekt som ser ball ut och drar den direkt till klippet så är det klart. Om du bara ska leka på hobby nivå så rekomenderar jag dig att köra i windows moviemaker, det finns nog med komplicerade saker där för en nybörjare.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

[citat=Christian van Caine]Ska räcka att köra Windows update & markera att du vill uppdatera extra programvara!

Om du bara kör rätt på så kommer den bara försöka uppdatera systemet.[/citat]

 

 

 

 

Agh! Jag får ingen hjälp alls..... Jag klickar på länkar ni skickar men det står bara att man KAN ladda ner men var fan då? :S Jag fattar ingenting.... Så nuu har ja bestämt mig. Kan ngn som har sånt program fixa effekterna åt mig? Vore AS TACKSAMM! Om ni vill skriv de här så får ni en mail addres....

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

[citat=p-a]Du kan ju ladda ner Avid Free DV som är gratis, det är ju inget "effektprogam" men det innehåller säkerligen mer effekter än movie maker, om inte annat så är det ett mer kompetent redigeringsprogram

http://www.avid.com/freedv/index.asp

 

/p-a[/citat]

 

 

Ingen verkar läsa inlägget från början..... JAG HAR INTE XP!!!! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte om nån redan skrivit detta men..

 

...du får antingen göra effekterna "manuellt" utan digitala redskap, köpa något bättre redigeringsprogram/ladda hem illegalt(Ingen uppmaning käre administratör och moderatorer, bara ett förslag.) eller köra på de gratisprogram och demon som finns. Jag har moviemaker och kan göra slowmotion och eftertexter jag har säkert en annan version. (XP)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...