Gå till innehåll

Special effekter? Hur?


Mannemoviemaker

Recommended Posts

Hejsan! Jag har nyss kommit in i denna underbara värld där man skapar film! :P Hehehe...... Jaja.... Eftersom jag är sån nybörjare vill jag inte köpa några program än så länge, utan vill bara ha gratis program mm. Så det enda program jag har är Windows movie maker.

1. Jag undrar om det går att lägga in några special effekter i detta program.

2. Om det inte går att lägga in specialeffekter, så: går det att lägga in åtminstånde Slomotion (eller hur det nu stavas!) eller att man spelar filmen baklänges?

3. Om inget av åvanstående funkar, går det att ladda hem ett gratis program där man gör filmeffekter? Då vill jag naturligtvis ha ett program som funkar!

 

TACKSAM FÖR SVAR! /Manne

 

PS! Eftersom jag inte har Windows XP funkar inte WIndows movie maker 2 DS!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Santafantasma]varför köpa???

ladda hem premiere pro, final cut, vegas eller nått!!!

program för proffs och det är alltid gratis att ladda hem!!! :D

så varför krångla till det?[/citat]

 

 

hahaha, nåt säger mig att inte forumledarna kommer bli så glada över det :P

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Santafantasma]varför köpa???

ladda hem premiere pro, final cut, vegas eller nått!!!

program för proffs och det är alltid gratis att ladda hem!!! :D

så varför krångla till det?[/citat]

 

Demoversioner, ja.

Länk till kommentar
Share on other sites

Saken är den Manne att när man ska redigera film på dator och vill ha det där lilla extra och kunna skapa effekter m.m så finns det nästan inga gratisprogram. Som de flesta av oss vet är det mesta inom film dyrt.

 

Det man kan göra som amatör är att använda resurscentrum om man själv inte har råd med programmen. Det finns en lista här på voodoofilm som du kan leta i så du hittar det som är närmast dig.

Länk till kommentar
Share on other sites