Gå till innehåll

Sony Vegas HD?! Mm...


chadden

Recommended Posts

Som rubriken lyder är sony vegas 7 HD vänligt? HAr försökt öppna några hd filer men programmet säger bara "AN error occurred while opening files, the reason for the error could not be determined" Har en HD videokamera (canon legria) och hoppas att någon kan hjälpa mig. Och nu när jag ändå är igång, hur sparar jag adobe efter effects projekt så jag kan öppna dom i vegas??

 

-tacksam för svar från alla klipska huvuden där ute:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker att du ska försöka att byta till ett lite mer kompatibla program som te.x Adobe-serien. Om jag inte har helt fel så går det inte att göra en Vegas-fil till en Adobe-fil eftersom jag har svårt att tänka mig att Sony och Adobe skulle sammarbeta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Adobe vs Sony? Que? Från har nog inte med det att göra alls.

 

Generellt är det ju svårt att öppna nypåhittade filformat/kodekar i äldre program.

 

Utan att veta i detalj när det gäller din kamera, så är det ändå så att Vegas 8 klarar de flesta av dagens (amatör-)-HD-format. Vegas 9 ännu några flera.

 

Generellt är det också så att Vegas klarar att läsa/använda flera format än vad Premiera och Avid klarar av samtida versioner.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...