Gå till innehåll

Quicktime export problem på min cs4..


Dark_tree

Recommended Posts

Tja jag har en windows 7 64 bit på en bra dator med en Geforce 8800 GTS..JAg har quicktime 7 om jag inte har fel i min dator..så nu när jag ska köra ut en film i datorn till quicktime som dv pal som codec så skickas den vidare till video encoder och sedan trycker jag på start queve..Det som händer är att den kör renderingen fort som fan( när det egentligen tar mig längre tid) och sedan finns ingen film-fil alls där jag har lagt den. Kollade i den logg filen som sparas i varje utkörning av film men inga fel dyker upp där..vad är det som händer??

Länk till kommentar
Share on other sites

Kollade i den logg filen som sparas i varje utkörning av film men inga fel dyker upp där..vad är det som händer??

I Adobe Media encoder, gå till File > Show Log och skrolla *längst ned* i det dokumentet. Det du ser när du öppnar den är det allra första som hände medans det senaste står allra längs ned vilket kan vara lätt att missa. Håll med andra ord på *vilket* datum du läser under.

 

En gissning är att det kanske står "could not read from source...".

 

Kolla och återkom och posta ev loggfilen här.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kollade upp versionen på quicktime ordentligt nu och det var version 7.6.5

 

versionen på min cs4 encoder är 4.0.0.374..

Hmm, loggen gav ingen direkt vägledning...

 

Men, börja med att updatera CS4 till senaste version: Help > Updates och testa och se om det går bättre.

 

Hjälper inte det hade jag avinstallerat QuickTime 7.6.5 och installerat den version av QuickTime som skall vara till CS4. Till CS4 skall det vara version 7.4.5. Det bör gå med 7.6.5, men personligen kör jag på Avids linje och använder den version som är certifierad av Adobe och blandar inte in andra versioner vilket fungerat mycket bra hittils. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...