Gå till innehåll

animera stillbilder i After Effects


Davido

Recommended Posts

Hej allihopa!!! Nu ska jag ge er nåt att bita i hoppas jag:)

 

jag vill animera en bild av en fågel som är målad mot en vägg som lyfter och flyger därifrån. Någon som praktiskt kan beskriva hur man gör detta i after effects??

Bild 6.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

börja med att ta bort fågeln från väggen i photoshop så att du har bakgrunden i ett lager och fågeln i ett annat.

sen importerar du det till after effects och keyframear positionen på fågeln och lägger på nån form av displacement så att det ser ut som den flaxar.

Länk till kommentar
Share on other sites

börja med att ta bort fågeln från väggen i photoshop så att du har bakgrunden i ett lager och fågeln i ett annat.

sen importerar du det till after effects och keyframear positionen på fågeln och lägger på nån form av displacement så att det ser ut som den flaxar.

 

Det första steget kan jag dvs göra om fågeln till lager men det är just själva arbetet i After Effects som jag behöver mer utförlig hjälp med. Kan du visa hur man gör om jag skickar dig bilden i ett PM??

Länk till kommentar
Share on other sites

det skulle jag nog kunna göra, men jag är inte vid datorn särskilt mycket dock och har en del att göra... men du kan ju alltid skicka så får vi se om jag hinner

 

Det vore faktiskt GULD. Om du gör det bra kanske jag kan anlita dig sen?

 

skickar bilden med ett PM!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...
jag tänkte mer en bild med fågeln och en ren bakgrund i separat lager. eller ska bilden på fågeln vara mot en annan bakgrund?

 

 

Ja det var tänkt att den skulle flyga ut från väggen.. men om det blir för krångligt så kör ett separat lager. Om det funkar blir jag glad!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...