Gå till innehåll

Få text att följa ett objekt?


Admir

Recommended Posts

Tjena!

 

Har letat ett tag nu efter effekten som får en text tex. ett namn att följa en viss person ovanför dess huvud eller liknande...

 

Tänkte att track matte funktionen gjorde detta med så var inte fallet märkte jag..

 

Vet inte riktigt vad det heter på svenska eller engelska, så jag vet inte vad man ska söka på för tutorials på youtube och liknande..

 

Hjälp någon? =P

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret!

 

Så det finns ingen chans att jag kan göra något utan detta tilläg?

 

Såg tips på hur man gör att en blurr följer efter ett ansikte. Tänkte om inte denna blurren kunde bytas ut mot en text istället då båda i grund och botten görs i titel editorn?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret!

 

Så det finns ingen chans att jag kan göra något utan detta tilläg?

 

Såg tips på hur man gör att en blurr följer efter ett ansikte. Tänkte om inte denna blurren kunde bytas ut mot en text istället då båda i grund och botten görs i titel editorn?

 

För att få en blur effekt att följa ett ansikte krävs.. wait for it.. Motion tracking.

Finns trial-version av After Effects att ladda hem från Adobe´s hemsida. Ladda ner den så kan du leka runt med denna effetk i 30 dagar åtminstone.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg tips på hur man gör att en blurr följer efter ett ansikte. Tänkte om inte denna blurren kunde bytas ut mot en text istället då båda i grund och botten görs i titel editorn?

 

Ja, så kan du göra. Jag har gjort det men det är en hel del pillrande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...