Gå till innehåll

Krönikorna över Filmåret 2004


nisse

Recommended Posts

Jepp, nu ligger Voodoo Films årskrönika över Filmåret 2004 ute eller ska jag säga krönikorna. Det var väldigt många bra och dåliga filmer i år som jag ville skriva om. Vilket gjorde att den blev så lång, så vi delade upp den i två volymer - liten referens till Tarantinos Kill Bill-filmer:)

 

Årets bästa film blev...tja läs själva.

Filmåret 2004 - Vol. 1

Filmåret 2004 - Vol. 2

 

Jag skulle gärna vilja få lite kommentarer, skriv vad ni tycker, någon film jag absolut skulle nämna och framför allt "formen" på krönikan som nu är en blandning av krönika och filmrecension fungerar det eller...?

 

Det är säkert många filmer som ni tycker jag missat att skriva om, bland annat saknar jag själv Yimou Zhangs nya film House of Flying Daggers, Shrek 2, American Splendor, Bad Santa vilka jag nu lyckats se och tycker är väldigt bra...

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan bli lätt irriterad om man blandar ihop Paul WS Anderson med Paul T Anderson, det har lagt sig nu... :)

 

Håller med om många filmer. Tyckte kanske inte att Big Fish var någon av Tim Burtons bästa filmer men men... Jag blir glad av att bara tänka på Eternal sunshine of the spotlesss mind.

 

Jag tyckte Zatoichi var riktigt bra, det verkar som den gått förbi många. Super-size me var också lite rolig.

 

Annars är Oldboy (koreansk) en av de bästa filmer jag sett på senaste tiden, kanske en av de bästa filmer jag sett, punkt. Den kommer på bio snart (tror jag) men den har funnits ganska länge på import så det är bara att köpa (helt ok engelska undertexter).

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=FredrikD]Man kan bli lätt irriterad om man blandar ihop Paul WS Anderson med Paul T Anderson, det har lagt sig nu... :)[/citat]

 

Hehe, Paul Thomas Anderson han är bra:)

 

Från Zatoichi har jag sett lite scener, den verkar bra, ganska roligt med en blind kille som kickar skiten ur de flesta han stöter på...

 

Dokumentärer måste jag se och ta upp i nästa krönika...

 

Oldboy har jag velat se jätte länge, den har som sagt premiär i Sverige i år så den kan dyka upp i nästa krönika.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...