Gå till innehåll

Super 8-8mm


Gurra83

Recommended Posts

[citat=Gurra83]Vad innebär 60 mm magasin??[/citat]

 

En normal super 8-kassett innehåller 15 meter film, Elmo, Nizo, Beaulieu och kanske någon till hade magasin som kunde ta 60 meter film som man monterade på kameran. Om man själv laddade filmen i mörkrum vet jag inte heller. Jag får fråga min vän fotohandlaren exakt hur det fungerade och om det fortfarande fungerar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att det var pga miljö-skäl som man var tvungen att sluta med ljudfilm, men är inte helt säker. Det går hur som helst inte att få tag på idag, det får inte tillverkas/kommer inte att tillverkas, annars hade någon redan specialbeställt.

 

60 meters magasin? Vad sägs om nytillverkade 120-meters magasin?

Och att kunna köpa film i färdiga 120 meters rullar? Det lär bli bra mycket billigare än små magasin på 15 meter.

 

Jag tror att magasinet är så gott som färdigutveckat, det är flera som är intresserade av att börja sälja 120 meters rullar med film, så det ska nog bli verklighet om man ska tro tillverkaren!

 

Läs mer på http://www.supermag400.com/

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har en elmo super 8 sound 600s. Har testad den några gånger, men har mestadels använt en bell&howell då jag köpt den först. Är det nån som känner till något om elmo kameran? värde och klass osv

 

Jag har även en 16mm bolex h16 reflex kamera. Fast den är min käraste ägodel och skall aldrig säljas

 

/daniel

 

 

http://www.ekron.info

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...