Gå till innehåll

Video kamera för live streaming BUDGET =)


-KlintaN-

Recommended Posts

jag har en JVC Everio GZ-MG 335. windows xp

endast firewire uttag på framsidan.

 

Ok, den modellen har vad jag vet ingen webcamera funktion, USC och firewire på den är till för att föra över filer från kamerans hårddisk. Enda sättet med den modellen är att som jag skrev koppla in kamerans composite video ut till ett video capture kort(t.ex. EasyCap). Easycap kommer dyka upp som en webcamera i XP och kan behandlas av de programvaror som hanterar det. T.ex. bambusers hemsida eller Ustream Producer.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok, den modellen har vad jag vet ingen webcamera funktion, USC och firewire på den är till för att föra över filer från kamerans hårddisk. Enda sättet med den modellen är att som jag skrev koppla in kamerans composite video ut till ett video capture kort(t.ex. EasyCap). Easycap kommer dyka upp som en webcamera i XP och kan behandlas av de programvaror som hanterar det. T.ex. bambusers hemsida eller Ustream Producer.

 

/KN

 

 

jaha okej det är därför jag aldrig hittar kameran i windows ;)

tror inte kameran har composite video ut ??! ?

 

ska kolla upp det, kameran är just nu utlånad.

Länk till kommentar
Share on other sites

jaha okej det är därför jag aldrig hittar kameran i windows ;)

tror inte kameran har composite video ut ??! ?

 

ska kolla upp det, kameran är just nu utlånad.

 

Du har någonstans på kameran en kontakt som ser ut som en hörlurskontakt. Med kameran fick du en sladd som har denna mini-tele plugg i ena änden och tre rca i andra, en vit en röd och en gul. Den gula är composite video och röd/vit är ljudet.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...