Gå till innehåll

Hur tycker du att forumet fungerar?


Pace

Recommended Posts

Vi har inte fått så mycket kritik på senare tid (varken positiv eller negativ). Så jag tänkte stämma av med pulsen på forumet.

 

Vad fungerar bra? Vad fungerar mindre bra? Och framför allt: Vad ska vi göra för att få det att bli bättre?

 

:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker det här är ett kanon-forum, det bästa jag vet och just nu kan jag inte komma på så mycket som kan bli bättre =)

 

//Yonis

 

Håller med, det är många trådar/posts/medlemar osv... men det är få som är online.

annars är den bästa film sajt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite lite folk, men annars trevligt. Blandad kunskapsnivå också, det är bra det.

Tekniskt har jag inget att anmärka på, flyter på bra och jag märker inte av några direkta buggar.

 

Som kritik tycker jag att moderator/admin kan vara lite hårdare med att låsa trolltrådar som spårar ut. Om TS har något nytt att tillföra kan ju denne be att tråden öppnas igen. En del trådar lägger sig som gammalt unket stekflott över forumet.

 

Likaså att slå ihop nya trådar som tar upp samma fråga gång på gång.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för era synpunkter. Kom gärna med fler!

 

Tycker det tar väldigt lång tid att få "Årets medlem 2009"-knappen ;)

 

/KN

 

 

Haha, ja, det får jag be om ursäkt för på grund av glömska. Fixar det under kommande helgen när arbetstempot lugnar ned sig. :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Positivt: Forumet har hjälpt mig mycket i mitt arbete värdefulla framförallt tekniska erfarenheter har utbytts.

 

Negativt: Jag får hela tiden känslan att forumet till största del befolkas av människor som är under 20 år.. Jag saknar samtal och dialog bland mer rutinerade filmare. Det mesta som diskuteras är action eller vampyrfilmer.. Om någon har ett förslag på forum där människor pratar budskap och klassiska frågeställningar så är jag idel öra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej det här forumet har gett mig jätte mycket hjälp det senaste året men det känns tyvärr som att ni administratörer inte är lika intresserade av film som vissa användare här :/ "nyheter" på första sidan är ofta inte nyheter utan istället två veckor gamla nyheter och det känns lite som att sidan inte utvecklas mer än att ta bort buggar. http://www.fotosidan.se/ är en sån sida som har extremt aktiva administratörer och som för mig iaf är dom som är först med nyheter (iof om foto då men ändå). deras nyhetsbrev är så bra att jag faktiskt premierar på det även fast mitt intresse för foto inte alls är i närheten av mitt intresse för film :) det kanske är dags att dra in någon ny administratör till hemsidan? någon som faktiskt jobbar med film dagligen och som kan dra in lite mer professionella filmare på hemsidan som känner att dom också kan få ut nått av att vara här.

 

Förlåt om jag har varit taskig mot er administratörer för ni gör ett bra jobb med att hålla igång sidan och jag har ingen aning om hur situationen för er egentligen är, jag har bara gissat mig fram till en bild av er som några som bara jobbar med att hålla igång sidan och som har lämnat filmintresset lite på hyllan men jag kan ju ha extremt fel så förlåt i så fall. och ja självklart så är fotosidan en större hemsida som tjänar säkerligen mycket mer pengar vilket självklart leder till att dom kan jobba mer men det kan ju vara ett bra mål iaf?

 

hoppas det hjälpte!

Länk till kommentar
Share on other sites

Negativt: Jag får hela tiden känslan att forumet till största del befolkas av människor som är under 20 år.. Jag saknar samtal och dialog bland mer rutinerade filmare. Det mesta som diskuteras är action eller vampyrfilmer.. Om någon har ett förslag på forum där människor pratar budskap och klassiska frågeställningar så är jag idel öra!

 

Medelåldern är 22 år.

 

Om du vill prata om det du kallar budskap och klassiska frågeställningar så är det bara att starta en tråd om det!

 

Hej det här forumet har gett mig jätte mycket hjälp det senaste året men det känns tyvärr som att ni administratörer inte är lika intresserade av film som vissa användare här :/ "nyheter" på första sidan är ofta inte nyheter utan istället två veckor gamla nyheter och det känns lite som att sidan inte utvecklas mer än att ta bort buggar.

 

Först och främst är det bara en administratör på forumet, alltså jag. De övriga är moderatorer, så kritiken berör mig allena alltså. Nyheterna på förstasidan är dock i regel inga nyheter, utan fungerar mer som en blogg med huvudsakligen tips och tricks. Voodoo Film har aldrig hävdat vara först med nyheter.

 

http://www.fotosidan.se/ är en sån sida som har extremt aktiva administratörer och som för mig iaf är dom som är först med nyheter (iof om foto då men ändå). deras nyhetsbrev är så bra att jag faktiskt premierar på det även fast mitt intresse för foto inte alls är i närheten av mitt intresse för film :) det kanske är dags att dra in någon ny administratör till hemsidan? någon som faktiskt jobbar med film dagligen och som kan dra in lite mer professionella filmare på hemsidan som känner att dom också kan få ut nått av att vara här.

 

Jo, att sidan främst riktar sig till unga filmare är ingen hemlighet utan antalet professionella filmare blir då förstås mindre i förhållande till amatörer. Jag gillar Fotosidan också, även om de har lite annorlunda vinkel än Voodoo Film och hundra tusen fler medlemmar. ;)

 

Om det är någon som vill hjälpa till med Voodoo Film, antingen som moderator på forumet eller liknande så säg gärna till!

 

Förlåt om jag har varit taskig mot er administratörer för ni gör ett bra jobb med att hålla igång sidan och jag har ingen aning om hur situationen för er egentligen är, jag har bara gissat mig fram till en bild av er som några som bara jobbar med att hålla igång sidan och som har lämnat filmintresset lite på hyllan men jag kan ju ha extremt fel så förlåt i så fall. och ja självklart så är fotosidan en större hemsida som tjänar säkerligen mycket mer pengar vilket självklart leder till att dom kan jobba mer men det kan ju vara ett bra mål iaf?

 

hoppas det hjälpte!

 

Jodå, jag tackar ödmjukast. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fungerar mycket bra i stort tycker jag. Får tacka för ett forum jag lärt mig mycket från, Pace. :)

 

Men det finns ju saker som kunde funka bättre. Moderatorerna för subforum kanske kunde vara lite mer proaktiva? Eller aktiva rent allmänt? :)

Även rapporterade inlägg får ibland ligga bra länge innan de flyttas eller raderas (och ibland så händer det ingenting alls). Jag orkar inte ens rapportera CGI-inlägg i "Specialeffekter" längre, t ex, och det har legat en spampost[1] och skräpat där sedan imorse. (Nu försöker jag inte peka ut en specifik moderator här, utan tar bara som exempel ett av de subforum jag läser mest)

 

 

 

[1] Samma spammerska (go go whois!), har f.ö. automatiskt (XRumer?) slagit till på andra svenska forum och bloggar där ordet "recept" används i titeln, och även där ibland med lustigt resultat. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Men det finns ju saker som kunde funka bättre. Moderatorerna för subforum kanske kunde vara lite mer proaktiva? Eller aktiva rent allmänt? :)

Även rapporterade inlägg får ibland ligga bra länge innan de flyttas eller raderas (och ibland så händer det ingenting alls). Jag orkar inte ens rapportera CGI-inlägg i "Specialeffekter" längre, t ex, och det har legat en spampost[1] och skräpat där sedan imorse. (Nu försöker jag inte peka ut en specifik moderator här, utan tar bara som exempel ett av de subforum jag läser mest)

 

Tack! Jag har stängt av användaren ifråga. Att vi skulle ha blivit långsammare än tidigare är naturligtvis inte bra. Det måste vi ordna! Men fortsätt rapportera inlägg, det är guld värt för oss.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med tidigare talare om att det är synd att det inte är så många här. För några år sedan vill jag minnas att antalet aktiva medlemmar var uppe över 1700, jämfört med nuvarande 1 217.

 

Man kan undra vad som skett.

 

Jag själv tycker att sidan är väldigt bra, även om det finns lite smådetaljer som jag inte tycker om. Där ibland att forum-sidan har en egen design jämfört med sidans startsida, artikelsida osv. Jag ser hellre att man har en likadan meny över hela sidan. Men det kanske bara är jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med tidigare talare om att det är synd att det inte är så många här. För några år sedan vill jag minnas att antalet aktiva medlemmar var uppe över 1700, jämfört med nuvarande 1 217.

 

Man kan undra vad som skett.

 

 

Då minns du fel, för det har legat runt 1 300 1 500 större delen av tiden. Det som hänt är bland annat att annonserna har flyttat till filmprylar.se.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Positivt: i stort sett allt med mycket få undantag.

Trevligt med så många ungdomar som är intresserade och likaså att alla kompetensområden verkar vara representerade.

Det är också trevligt att inläggens ton nästan alltid är vänlig även om den ibland kan bli något irriterad. T ex att en sak borde vara självklar eller enkel borde inte påpekas. Den som ställde frågan tyckte ju inte det.

 

Negativt: Någon sade tidigare att det vore bra om någon kan gå in och bryta en tråd när den hoppat alldeles för långt från rubrikens ¨ämne". Precis min uppfattning.

Att någon ibland uttrycker sig "luddigt" borde inte medföra att någon annan klagar på språkbehandling.

 

Sist men inte minst - stort tack - för all den tid ni forumadministratörer lägger ned på detta forum! Ett forum som nog är sveriges bästa och mest omfattande forum för video.

Länk till kommentar
Share on other sites

Någon sade tidigare att det vore bra om någon kan gå in och bryta en tråd när den hoppat alldeles för långt från rubrikens ¨ämne". Precis min uppfattning.

 

Rapportera gärna sådana inlägg i fall vi missar det. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...