Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 25 av 29

Ämne: Filmcirkel?

Besatt medlem Shellys avatar
    Reg.datum
    maj 2006

Standard Filmcirkel?

Finns det något intresse för en filmcirkel? Tänkte att den skulle fungera precis som en bokcirkel, alla ser samma film och sedan diskuteras den.
    "Nothing great ever came from common sense. One must become insane and desperate"

Medlem
    Reg.datum
    maj 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Shelly Visa inlägg
    Finns det något intresse för en filmcirkel? Tänkte att den skulle fungera precis som en bokcirkel, alla ser samma film och sedan diskuteras den.
    Låter intressant, jag anmäler mitt intresse.
    "And the first thing that flashed into my gulliver was that I'd like to have her right down there on the floor with the old in-out, real savage."

Besatt medlem nsons avatar
    Reg.datum
    dec 2007

Standard

Om det är Online är jag verkligen på!

Reg.datum
    maj 2006

Standard

Jag funderade på att shanghaia forumet för filmcirkel. Om det är online så är det fler som kan delta tänkte jag.

Hur tycker ni att man ska välja film? Ska varje deltagare få komma med en film eller ska man rösta?
    "Nothing great ever came from common sense. One must become insane and desperate"

Medlem
    Reg.datum
    maj 2009

Standard

Hur tycker ni att man ska välja film? Ska varje deltagare få komma med en film eller ska man rösta?
    Om vi ska se en film i veckan kan man ju sätta en viss deadline för nomineringar av filmer (1 per man/kvinna) och sen håller vi en omröstning. Kanske lite komplicerat och det kräver även en viss nivå av aktivitet. Men jag tror det kan funka.
    "And the first thing that flashed into my gulliver was that I'd like to have her right down there on the floor with the old in-out, real savage."

Besatt medlem nsons avatar
    Reg.datum
    dec 2007

Standard

Om man är fem (5) st som håller i det hela, så kan de vara de 5 stycken som varje vecka nominerar en varsin film, som folket får rösta emellan.
    Sen när det har gått några gånger kan man ta folk som varit aktiva att också få nominera en film. Att det hela tiden ändrar vilka som får nominera, men att det i början är några som styr upp det hela. Om du förstår :P

Medlem
    Reg.datum
    maj 2009

Standard

Först och främst ska vi försöka få tag på folk som vill vara med. Intresset verkar vara svalt. Synd på en så trevlig idé.

Reg.datum
    maj 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av WingDing Visa inlägg
    Först och främst ska vi försöka få tag på folk som vill vara med. Intresset verkar vara svalt. Synd på en så trevlig idé.
    Ha ha, så sant så sant... Kanske hade det varit mer intresse höst/vinter? Vet att flera läser då så kanske är folk även mer framför teven då?

Besatt medlem Headmans avatar
    Reg.datum
    jul 2005

Standard

Me like! Men till hösten!
    Tyler Durden

Medlem testicklass avatar
    Reg.datum
    apr 2006

Standard

Ja för fan! Jag är på.

Besatt medlem daarcos avatar
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Jag är också på!

Sen röstar jag på filmen Oldboy (för att spara tid).
    - What is the scientific purpose with your expedition?
    - Revenge!

"Oceanographer Steve Zissou"

Besatt medlem cutecatss avatar
    Reg.datum
    jan 2009

Standard

åh om vi ska snacka hämnd trilogin är jag med på vad som helst

Reg.datum
    maj 2006

Standard

Ser ut som vi är... sex pers nu, ska vi köra?

Besatt medlem jbergmans avatar
    Reg.datum
    sep 2003

Standard

Eftersom det alltid är tråkigt att se goda idéer rinna ut i sanden kan jag erbjuda lite allmänna kommentarer och tips för att förverkliga idén.

För det första, vänta aldrig på att någon annan skall göra något, för då blir ingenting gjort. Följaktligen finns det ingen poäng med att försöka hitta fem personer som håller i det. Det kan bara vara en person som håller i det.

Av samma anledning är det inte konstruktivt att först jaga "medlemmar" för att sedan dra igång något.

Mitt förslag på hur ett fungerande upplägg är därför som följer: Shelly, i egenskap av idémakare, bestämmer vilken film som får inleda hela affären, och sätter en deadline (en vecka, två veckor?). När deadlinen inträffar startar Shelly en ny tråd om filmen och inbjuder alla att delta. Alla som deltar i diskussionen under den första veckan passar samtidigt på att nominera nästa film, och vid veckans slut arrangerar Shelly en omröstning. Vinnaren blir nästa film som diskuteras, och hela processen upprepas.

Som ni ser utgår jag i mitt förslag att Shelly är ansvarig och står för att dra igång diskussioner och omröstningar. Om hon inte är villig att göra detta kan så klart någon annan åta sig att göra det, men i slutändan handlar det alltid om att en person kan ta på sig att göra jobbet, annars blir det aldrig gjort.

Så, skall det dras igång nu eller i höst? Det är helt upp till den som väljer att vara ansvarig. Om Shelly, eller någon annan, vill dra igång det nu så är det bara att sätta igång. Återigen, vänta aldrig på någon annan.

Lycka till!
    /Jakob

Reg.datum
    maj 2006

Standard

Jag är så enormt dålig på att hålla i saker...

Besatt medlem jbergmans avatar
    Reg.datum
    sep 2003

Standard

Jag är så enormt dålig på att hålla i saker...
    Då får någon annan kliva fram och ta på sig ansvaret; men så länge det inte sker så blir det inte av. Att vänta på att någon annan ska göra det är som att vänta på Godot.

/Jakob

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010

Standard

Ni måste har hört mina böner för jag har gått och letat efter en filmcirkel. Hur kommer det sig att ingen vill ta på sig ansvaret nu då? Hmmm, ifall ingen har emot det så kan jag gärna ta på mig ansvaret, men vet inte riktigt hur man använder forumet fullt ut riktigt än. Ifall någon kan ge mig enkla instruktioner hur man uppdatera tråden så den inte hamnar någon annanstans så kan vi komma igång med detsamma. Låter det bra?

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2010

Standard

Filmcirkel lät intressant! Nu har jag till och med skaffat mig ett konto här bara för det, så jag är på För min del får Hosea56 gärna hålla i det om han vill och på ett sätt tror jag det blir nog bättre om vi försöker få igång det nu än att vänta till hösten då det kanske blir lite lätt bortglömt. Eller vad tycker ni? Sedan så går det bra för min del om vi börjar med Oldboy, har fortafarnde inte sett den trots att jag köpte den för ca 1 år sedan:/

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010

Standard

Oldboy tycker jag är en strålande idé MIssNaimaLee.
    Uppläget kommer funka precis som Jbergman föreslog:

Jag bestämmer vilken film som får inleda hela affären, och sätter en deadline. När deadlinen inträffar startas en ny tråd om filmen och jag inbjuder alla att delta. Alla som deltar i diskussionen under den första veckan passar samtidigt på att nominera nästa film, och vid veckans slut arrangeras en omröstning. Vinnaren blir nästa film som diskuteras, och hela processen upprepas.

Eftersom detta är första gången jag gör något sånt här och för att få igång det hela så beslutar jag att den första deadlinen sätts till måndag den 26 juli kl 20:00. OLDBOY är den film som kommer diskuteras.

Rekommenderar att folk också adda mig så är det lättare att hålla sig up to date.

Besatt medlem Headmans avatar
    Reg.datum
    jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av hosea56 Visa inlägg
    ni måste har hört mina böner för jag har gått och letat efter en filmcirkel. Hur kommer det sig att ingen vill ta på sig ansvaret nu då? Hmmm, ifall ingen har emot det så kan jag gärna ta på mig ansvaret, men vet inte riktigt hur man använder forumet fullt ut riktigt än. Ifall någon kan ge mig enkla instruktioner hur man uppdatera tråden så den inte hamnar någon annanstans så kan vi komma igång med detsamma. Låter det bra?
    kör hårt!
    Tyler Durden

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Headman Visa inlägg
    kör hårt!
    Hoppas du joinar diskussionen på måndag kväll. The more, the merrier

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010

Standard Ikväll drar vi igång!

Ikväll drar vi igång filmcirkel. Filmen Old Boy ska diskuteras ikväll kl 20

MISSA INTE!

Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2010

Standard

Hur går det här nu? Skulle vi diskutera något i kväll? Det ät tomt i filmcirkelns forum...

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av MissNaimaLee Visa inlägg
    Hur går det här nu? Skulle vi diskutera något i kväll? Det ät tomt i filmcirkelns forum...
    Hej MissNaimaLee!

Jag kunde tyvärr inte styra upp något. Repade inför en kommande insp om 2 veckor och den gick över. Hoppas du inte är allt för tvivlad. Men Shellyhar dragit igång en diskussion så det är bara leta upp den och hugga i