Gå till innehåll

The Superjams - Wanna be your man (Stop motion med Canon 550D)


jespah

Recommended Posts

Här är resultatet av två kvällar och 3000 bilder med grabbarna i The superjams. Har aldrig gjort någon musikvideo förut, roligt var det!

 

 

eller youtube

 

 

 

Kom gärna med konstruktiv kritik! Jag tycker själv att det finns mycket att jobba på, vi hade inte jättemycket tid att tänka igenom konceptet den här gången, så vi var rätt spontana! vad kan vi göra bättre till nästa film?

Länk till kommentar
Share on other sites

Den hade jag inte sett! Grym ju.

 

Jo det vart ju lite pyssel med redigeringen.

 

Till nästa gång så ska vi lägga ner lite mer tid på projektet och försöka vara mer orginella, även om nästa idé sannolikt redan är "gjord". Ibland tycker jag att man inte ska vara så rädd för klyschor. Så länge man gör det man tycker är roligt och tror på sin förmåga att skapa något eget.

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Automatiserad resize till 1300xnågot i photoshop på alla bilder som vi ville ha med.

2. Öppnar premiere, Skapar ett projekt på 10fps i 1280x720 och sedan ändrar jag inställningarna för varaktigheten på importerade bilder till 1 frame/bild.

3. Importerar skiten och börjar pilla. Eftersom bilderna ligger i ordning nu så var det bara att kasta in den del man ville börja med i tidslinjen, de hamnar rätt eftersom de redan ligger i ordning - alltså har jag inte suttit och lagt in bild efter bild, förutom i vissa scener.

4. Öppnar det i AE, färgsätter.

5. Exportera i Premiere.

6. Klart!

 

Så var arbetsflödet.

rätt smidigt att man inte behöver lägga in bild för bild i tidslinjen, det skulle vara rätt frustrerande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...