Gå till innehåll

Ny super 8 film från Kodak, Ektachrome 100D


rackelfilm

Recommended Posts

Går bra för mig att de ersätter 64T med 100D, det är ju en bättre film. Dock är det självfallet tråkigt att de tar bort en finkornigt svartvitt alternativ, de kanske anser att filmen säljer betydligt sämre än Tri-x. Men 100D är helt klart ett fantastiskt steg. Filmen har ju helt briljanta färger!

 

Kolla här:

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Det är ju helt otroligt. Jag var i New York för ett par dagar sedan och jag och min tjej planerade att åka ut till Montauk med några Ektachrome-100-rullar. Tyvärr så var det för bökigt att ta sig ut en vardag, men jag filmade tre rullar i stan så det ska bli spännande hur den här nya filmen ter sig.

Brukar framkalla hos Andec i Tyskland. Vet någon något billigare men lika bra ställe?

 

/Henrik

Länk till kommentar
Share on other sites

E100D är helt underbar med det jag framkallat nu på försommaren. Himlen har aldrig varit blåare :)

 

Andec är det billigaste jag vet om du inte har en framkallningskupong. Annars så brukar jag köpa E100D med kupong hos Wittner-cinetec, dom är billigare om man tolkar Andec krångliga/dåliga/fula prislista på det sätt jag gör.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

måste bara tillägga att 100D är den överlägset bästa S8-filmen jag filmat med! har provat alla kodaks andra, och finkornigheten är helt uppe i klass med kodachrome! inte ett enda flimmer i skuggorna! helt jävla underbar, rekommenderas mycket mycket varmt

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
måste bara tillägga att 100D är den överlägset bästa S8-filmen jag filmat med! har provat alla kodaks andra, och finkornigheten är helt uppe i klass med kodachrome! inte ett enda flimmer i skuggorna! helt jävla underbar, rekommenderas mycket mycket varmt

 

Kan du demonstrera med ett filmklipp eller två?

 

Ha det!

David

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyvärr inte D-Odell! det jag har filmat hittills är till ett hemligt projekt som inte kommer att bubbla till ytan på ett bra tag... :(

men jag kommer definitivt att filma med 100D så fort ljusförhållandena tillåter. jag blev helt ärligt paff när jag såg hur bra det blev.

64T är ett skämt i jämförelse :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...