Gå till innehåll

Lite CUDA tester


Max_H

Recommended Posts

Med tanke på att 285 inte presterar jättebra i jämförelse mot Quadro så kanske man inte vinner så mycket att köpa något lägre än 285. ...teoretisk fråga bara

 

(kanske en orsak till varför Adobe valde bara det kortet)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jepp. Det ÄR strul med vissa kort. Alla är inte lika bra bara för att det står CUDA-support på dom. Vi interntestar FERMI 400-serien just nu, och det kommer att krävas en del jobb innan de korten fungerar. Blir massor av renderingsfel som flimmer, konstiga vita prickar och linjer mm beroende på filformat.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Planerar ett inköp av en ny dator.

Ska sitta ett 470 kort på den tänkte jag.

Men jag undrar om det är stor skillnad på märken?

Det finns ju en massa olika GTX 470 kort.

ASUS, Sparkle, MSI, EVGA,ZOTAC mm.

Vilket märke är mest rekommenderad?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Baserat på bra erfarenhet av märket under 12+ år, hade jag valt Asus (har byggt mina och kunders system med Asus sen 1997). Men det finns säkert fler bra...

 

/Max

 

HAr du sett någon kvalitets- eller prestanda-skillnad på Asus och Asrock?

Länk till kommentar
Share on other sites

Faktiskt ingen aning... Asrock är ju, så vitt jag vet, ett Asus-ägt "lågbudgetmärke". Rimligen har dom väl sparat in stålar nånstans. Noterbart är ju att 400-korten blir varma och värme är det som dödar det mesta. Så ett billigare kort med en bra tredjepartstillverkad kylning...?

 

Men det är bara en teori. Har för mig att jag sett nån sida som visar "Failure-rate" för olika märken...

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

hejsan. Max du verkar kunna mkt om detta. Ja är i läge att köpa ett grafikkort som ja kan använda till Premiere Pro CS5. Jag är mest inne på ett gtx 470 som ska stödjas av cs5. Är det ett bra val? Material ja redigerar är från Canon HF20, Canon 550D, canon 60D och Go Pro HD.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Tja tja, jag har en fråga. Jag undrar hur stor skillnad det är mellan dem godkända CUDA-korten mot ett icke godkännt CUDA-kort. Jag håller på att välja vilket kort jag ska köpa och undrar vilket kort står sig bäst i videoredigering mellan GeForce 470 och GeForce 580?

Länk till kommentar
Share on other sites

580 är givetvis snabbare (framförallt för spel)... men det är just officiellt "Ej godkänt" (och inte testat). Tidigare ej godkända kort har ibland visat sig ge diverse renderingsfel (pixelleringar, vita prickar, etc) - har dock ingen aning om 580-kortet kan ge det (nån som testat???). Sen är det givetvis ingen support om man får problem...

 

Bra artikel: http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...