Gå till innehåll

Ringen - del 1 i triologi


John

Recommended Posts

Mycke bra..FAKTISKT, måste jag säga för de flesta filmer som postat hit blir oftast lite B och löjliga, men denna var helt klart godkänd och karaktärerna är bra, gillade scenen med Knark Kalle i början:

 

- Dom fick visst torka upp..med en mopp.

 

- Men ska du inte ta det, det kan va viktigt.

- Ingen där.

 

Skrattade smått när jag såg scenen med Knark Kalle.

 

Det enda jag skulle kunna klaga på är väl ljudet när skådespelarna pratar, det låter liksom långt borta...men men..det är säkert bara jag som är så van vid stor Hollywood-produktioner som är så kräsen

 

Väntar på nästa del, med spänning. Keep up the good work, mate!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för den bra responsen.. Jag kan också säga att ljudet inte är hundra och det är för att ljud mixern pajade under inspelning så ljud nivåerna är totalt fucked, fick pyssla i nästan en månad i Cubase för att få det att funka någorlunda.. Sen vill jag också tilläga att det är meningen att det ska vara roligt, så då hat jag lyckats i alla fall:)

(Det är jag som spelar Knark kalle)

Länk till kommentar
Share on other sites

Klagar ni på mitt ljud?! ;)

 

r0cker01, om det låter som om de är långt borta så beror det säkert på att jag inte hade mikrofonen mitt i nylet på skådisarna, utan satt någon meter ifrån. Sen är det säkert som du säger för vi hade ju inte samma utrustning som de har på hollywoodfilmer direkt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Bättre än mycket annat jag sett. Ganska snyggt filmat men det är tyvärr allt enligt mig. Storyn var inget vidare och skådisarna inte alltför trovärdiga (med undantag för tjejen). Jag fattar inte alls vad som är meningen med ringen och får ingen känsla av att jag orkar vänta på del 2 för att få reda på det. Varför går ringköparen förbi tjejen han ska köpa ringen av innan han går hem till henne? Hon kollar ju noga på honom men verkar inte känna igen honom när han kommer till henne för att köpa ringen. Jag förstod inte humorn riktigt, det kändes inte som den passade in. Men det är bara vad jag tycker.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomasz1985]Bättre än mycket annat jag sett. Ganska snyggt filmat men det är tyvärr allt enligt mig. Storyn var inget vidare och skådisarna inte alltför trovärdiga (med undantag för tjejen). Jag fattar inte alls vad som är meningen med ringen och får ingen känsla av att jag orkar vänta på del 2 för att få reda på det. Varför går ringköparen förbi tjejen han ska köpa ringen av innan han går hem till henne? Hon kollar ju noga på honom men verkar inte känna igen honom när han kommer till henne för att köpa ringen. Jag förstod inte humorn riktigt, det kändes inte som den passade in. Men det är bara vad jag tycker.[/citat]

 

 

Anledningen med ringen var väl att det var en födelsedagspresent till hans mor, eller??

Länk till kommentar
Share on other sites

Hon säger: Den måste vara till en speciell kvinna (eller liknande).

Han: ja.

 

 

 

 

[spoiler SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER]

Så han säger aldrig att den är till hans flickvän. I slutet säger han dock att den är till mamman.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok jag var lite vimsig där men jag förstår ändå inte meningen med filmen... En kille kollar i en annons efter en present till sin mamma och köper den. Sedan skjuter han en knark langare. Det är ju inget sammanträffande att han stöter på knarklangaren då han har en bild på honom i sin portfölj men vad är hans mål i filmen? Att bli av med langaren eller att köpa ringen till sin mamma? Skjukt om han av en slump råkar stöta på mannen han skjuter ihjäl och jag förstår inte varför huvudkaraktären går förbi tjejen och sedan går tillbaka till hennes hus och varför det verkar som om de aldrig setts fast de precis sett varandra. Förstår inte heller vad huvudkarraktären har för yrke och varför han dödar langaren men jag antar att man får svar på några av mina frågor i nästa del, trist för jag sitter här och fattar ingenting efter att ha sett del 1 bara. Varför valde ni att göra en triologi?

 

Sen tycker jag också att konversationen är tråkig när killen som köper knark säger "Öj du Fipen, hörde du om Alis(?)..." Det känns så monotont och onödigt. Är syftet att visa hur hård langaren är? Detta kunde isf göras bättre. Jag tycker att det framgår tydligt att langaren inte är en skojare när han lägger fram pistolen på bordet framför köparen och dennes reaktion till följd av det.

 

Andra kanske förstår filmen lättare än mig eller gillar den för att den är snyggt filmad eller av någon annan anledning men jag gillar inte berättandet i filmen. Detta är min åsikt.

Länk till kommentar
Share on other sites

För att svara på några av dina frågor Tomas, så valde vi att göra en triologi av den enkla anledningen att det inte fans möjlighet eller tid att göra allt till en film, vilket det egentligen kommer att bli, De andra frågorna du har kommer att besvaras i del två, och jag kan hålla med om att det är dumt, men eftersom allt är gjort för att funka som en längre film så måste det tyvärr bli så.

Hade jag fått välja så hade vi filmat allt i ett svep och det hade blivit en film, men på den korta varsel som fans för att göra den här filmen så fanns det bara tid att skjuta den här episoden.

Dialogen behöver också vara där, av anledningar som senare komemr att bli besvarade.. Det är ju synd att du sitter och är förvirrad... Du behöver inte se del två... Och tycker du inte om filmen så tycker du inte om den, inget jag kan göra något åt. Alla kan vi inte tycka om lika saker... Hoppas att jag besvarat något:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Leverantör... Kristallrent.. Jag får lite känslan av att ni sett på nån amerikansk gang-film och översatt, eller är underground-sverige så svensson att snacket går så där eller? :). Nåja, petitesser kanske.. Men filmen var snyggt filmad iaf! (om än allvarligt tråkig)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag ger alla delar en chans då men måtte dem avslöja allt jag behöver veta =) Men props för snygg filmning!

 

Det kanske lät på mig som om jag avskyr filmen men det gör jag inte alls, den var hyfsad i mitt tycke och jag tror att om ni trollade eller åkte tillbaka i tiden eller något och fixade ljudet så att det blev bra och sedan när alla versioner är klara klipper ihop alla tre delar, skulle jag gilla den till och med.

 

Lite props:

Tagningarna när langaren lägger ner pistolen på bordet + POV tagningarna ur köparens synvinkel var starka tycker jag. En grymt snygg scen är när ringköparen går förbi tjejen han senare köper ringen av (fastän jag ännu inte förstår varför dem går förbi varandra). Tagningarna efter att ringköparen säger att langarens pistol inte är osäkrad är också snyggt filmade. Nu blev det lite jämnvikt =)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ankattakk]Leverantör... Kristallrent.. Jag får lite känslan av att ni sett på nån amerikansk gang-film och översatt, eller är underground-sverige så svensson att snacket går så där eller? :). Nåja, petitesser kanske.. Men filmen var snyggt filmad iaf! (om än allvarligt tråkig)[/citat]

 

Alla har vi olika smak (Vet inte hur många gånger jag kan säga det:) och vi har alla rätt till en åsikt. Leverantör... kristallrent.. välj vad du vill.. om det känns roligt att en karaktär säger så.. så skriver jag det... .

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Vill bara säga att filmen, nu är mer lättillgänglig, då sidan och filmen nu ligger på ett bättre Webbhotel med större kapasitet.

 

http://www.orangelab.se/iettannatsverige

 

Lite bakgrund till världen

 

Natten till den 28 februari 1986, skjuts Sveriges statsminister Olof Palme ned på öppen gata i Sveriges huvudstad. Han avlider. I den korta övergångsperioden av nedstämdhet och kaos som råder, både inom svensk Politik och i svenskahjärtan, så passar mörka makter på att nästla sig in i maktenskorridorer. Detta genom en lång och utförlig plan, det svenska folket vet inget, polis och säkerhetspolisens styrelser byts sucsesivt ut, och personer mer mottagliga för påtryckningar och mutor sätts på viktiga positioner. Inom bara loppet av tio år styrs Sverige inte längre demokratiskt, utan av en underjordiskbrottsorganisation, bara illusionen av demokrati sätts upp som ett skynke framför befolkningen och omvärldens ögon. Nu tjugo år efter detta maktskifte, så lever vi I ETT ANNAT SVERIGE, här är prostitution öppet och lagligt, spel är en miljonindustri, de fattigare är fattigare, de rika rikare och brott är vardag.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Tack där Clown:) Nja någon Skådis karriär lär det nog inte bli.. Men kalle dycker upp en snabbis i del två också.. Sitter faktiskt i Falun just nu, men ska hem och fortsätta att redigera på del 2 i morgon!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...