Gå till innehåll

5543 - Kortfilm (skräck)


Recommended Posts

Vi har gjort en kortfilm inom genren skräck. Det var ett projektarbete som pågick under några månader.

 

Filmen handlar om en doktor som gör ett experiment som går fel. Han fövandlas till ett monster. Nu måste han stoppas innan det är för sent.

 

Trailer

http://www.youtube.com/user/5543movie

 

Hela filmen - cirka 8 minuter

http://www.vimeo.com/10306496

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade fungerat mycket bättre på svenska tror jag. Engelskan hämmar skådespelarinsatserna och distancerar iaf mig för mycket. Även den statiska kamerna var till nackdel för känslan i filmen. Alltför mycket vida bilder och störande pålagda ljudeffekter och musik som hämtad från 80-talets lågbudgetskräck. Tyvärr inte på ett smickrande sätt.

 

Men. Nu har ni gjort en film. Grattis! Bara att ge sig på nästa och försöka förbättra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det här kan låta elakare än det är menat men jag uppfattar filmen så här:

En forskare som jobbar i källaren av ett hyreshus blir biten av en hamster och blir galen och dödar folk i huset. En polis i för stor jacka vill av någon outgrundlig anledning inte ha back-up utan skall jaga honom själv. De stöter av en ren slump på varandra och efter en väldigt upplagd fightscen så skjuter polisen honom men forskaren överlever.

 

Det finns en del detaljer som kan förbättras men jag tror att om ni ser det som inlärning så kan ni mycket väl ha potentialen att kunna göra något riktigt bra i framtiden.

 

Var det föresten verkligen skräck?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett kriterie för skräck är väl att man någon gång ska bli rädd (känna skräck)? Tyvärr, men det skedde aldrig för mig iaf.

 

Om man tänker på det sättet så finns det ingen film som är inom genren skräck.

Jag har iaf aldrig blivit rädd av en film som ska ha varit en skräckfilm.

 

 

on topic: Bra film!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...