Gå till innehåll

35 mm adapter till videokamera


JonathanJohansson89

Recommended Posts

Jag blir mer och mer intresserad av att filma med 35 mm film, men har insett att det inte går för att det blir dyrt, Redone kameran är dock inte detsamma, men den är dyr att både köpa och hyra, men som jag läst här på forumet så skriver vissa att det går att få video att se ut som film om jag fattat det rätt, men med vad? Efterarbetet i datorn eller någon s.k. 35 mm adapter? Gör den här 35 mm adaptern att man får den här "35 mm filmlooken" eller vad då?

 

Skulle bli glad om någon kunnig person inom detta ämne svarade, för nu vill jag att mina filmer ska se ut som att de är filmade på film fast de egentligen är filmade på video.

Länk till kommentar
Share on other sites

En 35mm aka DOF-adapter gör så att man kan använda slr-objektiv på sin videokamera. Det ger videon en mer soft känsla och man kan få till riktigt kort skärpdjup. Sök lite på vimeo så finns det hur mycket exempel som helst.

 

- en bra film där det förklaras
Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...